اخبار داغ

دلایل تطویل بررسی لایحه بودجه 97 از زبان نماینده دامغان؛

تصمیم برای عدم افزایش قیمت بنزین در سال 97، زمان بر بود/ نوسانات نرخ ارز یکی از دلایل تطویل در بررسی لایحه بودجه

تصمیم برای عدم افزایش قیمت بنزین در سال 97، زمان بر بود/ نوسانات نرخ ارز یکی از دلایل تطویل در بررسی لایحه بودجه
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم برای عدم افزایش قیمت بنزین در سال 97، زمان بر بود، گفت: قیمت بنزین در سال آتی افزایش نمی یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، تمامی جلسات علنی مجلس شورای اسلامی از 8 بهمن تاکنون به بررسی لایحه بودجه سال 97 اختصاص داده شده است و نمایندگان طی 12 جلسه توانسته اند بررسی بخش درآمدی این لایحه را به اتمام رسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین خصوص؛ ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به دلایل طولانی شدن روند بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: نوسانات نرخ ارز و قیمت نفت یکی از دلایل طولانی شدن روند بررسی لایحه بود چراکه  تاثیرات بسزایی می توانست در بودجه 97 داشته باشد.

, مرآت,

وی با اشاره به اختلافات موجود بین دولت و مجلس در تامین اعتبارات بنیه دفاعی، طرح های آب و خاک خوزستان و سیستان و بلوچستان و بیمه بیان کرد: رفت و برگشت های متعددی بین مجلس و دوات جهت تامین اعتبارات این طرح ها صورت گرفت و به کمیسیون تلفیق رفت و در نهایت با اجازه رهبر معظم انقلاب، 3 و نیم میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی جهت بودجه گرفته شود.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس همچنین تصریح کرد: در شرایطی که عربستان سعودی یک قرارداد 400 میلیون دلاری با ترامپ می بندد طبیعتا ما هم باید اقدامات وسیعتری انجام دهیم که بازدارندگی خود را داشته باشیم.

,

حسن بیکی ادامه داد: اگر مملکت ما دارای نعمت باشد ولی توانایی دفاع از این نعمت را نداشته باشیم هر کشوری به خود اجازه می دهد که با کبریت، خرمن برکت جمهوری اسلامی را آتش بزند.

,

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بودجه سال 97 بالغ بر یک هزار و 200 تریلیون تومان تعیین شده است، گفت:  حدود 800 هزارمیلیارد تومان آن مختص شرکت های دولتی است و در گذشته مجلس به این ردیف ها ورود پیدا نمی کرد.

,

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سوم بودجه 97 مختص شرکت های خصولتی است، نمایندگان نظرشان براین بود که بر این حوزه ورود داشته باشند که در این خصوص 2 بار لایحه بودجه از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق برگشت.

,

حسن بیکی با بیان اینکه هزینه جاری کشور 250 هزار میلیارد تومان است، گفت: مجلس حقیقتا در این هزینه ها نمی تواند دخل و تصرف داشته باشد.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به اینکه افزایش پلکانی حقوق های زیر 5 میلیون تومان گفت: دولت در نظر داشت که  تمامی سطوح حقوقی را 10 درصد افزایش دهد که بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان می شد و مجلس مخالفت کرد چراکه می تواند از این اعتبار معوقات و بدهی های بیمه ها و بانک ها پیمانکاران پرداخت شود.

,

وی با بیان اینکه تثبیت قیمت بنزین در مجلس زمان بر بود، افزود: پیشنهادات زیادی در خصوص افزایش قیمت بنزین از سوی نمایندگان شد که در این زمینه مجلس و دولت به این جمع بندی رسیدند که در سال 97 افزایش قیمت بنزین صورت نگیرد چراکه تورم را بالا می برد و اگر تورم بالا رود به قشر آسیب پذیر فشار وارد می شود.

,

حسن بیکی با اشاره به اجرایی شدن 25 هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی طی سال های گذشته، بیان کرد: پیمانکاران در این مدت کار کرده اند و به آنها پولی داده نشده است و در این زمینه تفاهمی بین مجلس و دولت شد که بدهی آنها تهاتر شود.

,

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: اگر کار عمرانی در سطح کشور انجام نشود قطعا چرخه اقتصاد کشور به حرکت در نخواهد آمد.

,

وی با بیان اینکه درخصوص اشتغال نیز در مجلس زمان زیادی برد تا منابع را آزاد کنیم، گفت: 70 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی برای سال آتی در نظر گرفته شده است.

,

حسن بیکی با توجه به اینکه در برخی از بخش ها با رقابت شدید بین المللی روبرو هستیم، اظهار کرد: در بخش صنایع کشورهای چین، هند و اروپا شرایط را برای ما سخت کرده اند ولی کشاورزی می تواند ایران را نجات دهد چراکه تولیدات ما در بخش کشاورزی در دنیا رقابت ندارد.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه صنایع تبدیلی و روستایی و صنایع دستی در سطح کشور از وضعیت خوبی برخوردارند، گفت: سرمایه گذاری در این بخش ها باعث می شود که در سطح دنیا بدون رقیب بمانیم.

,

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در کشور بیان کرد: آب به عنوان مسئله اصلی در بودجه مطرح و درخصوص استفاده از آب های ژرف، بارورکردن ابرها و شیرین کردن آب نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد.

,

حسن بیکی با بیان اینکه 90 درصد از آب موجود در کشاورزی مصرف می شود، افزود: وزرات جهاد کشاورزی مکلف شده است که از آب موجود مخصوصا در بحث آبیاری نوین بهینه استفاده کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه