اخبار داغ

نخستین جشنواره قرآن و عترت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره قرآن و عترت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد
اختتامیه نخستین هفته قرآن و عترت استان چهار محال و بختیاری صبح امروز ( دوشنبه ٣٠بهمن )در تالار غدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر ؛  جواد کارگردان دهکردی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  در  مراسم  اختتامیه نخستین هفته قرآن و عترت استان صبح امروز ٣٠بهمن گفت :تولید محتوای بر اساس آموزه های قرآنی یکی از مهمترین رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی برپایی هفته قرآن و عترت در استان را یکی از برنامه های مهم وزارتخانه در این استان دانست و گفت:این هفته با تاکید بر ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه برگزار شد.

به گفته وی،همزمان با برگزاری هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری ٩ جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی در سطح استان با محوریت برنامه های قرآنی برگزار شد.

وی گفت: این جشنواره ها در بخش هنرهای تجسمی، سینما و فیلم، تئاتر صحنه ای و خیابانی، شعر و داستان، علمی و پژوهشی شامل تالیف کتاب و پایان نامه، رسانه های مکتوب و آنلاین، صنایع دستی و نغمه های قرآنی و دینی از بیست و چهارم تا سی ام بهمن ماه اجرا شد.

کارگران یادآور شد: این برنامه ها با هدف ایجاد فضای قرآنی در سطح استان، تولید آثار هنری با موضوع قرآن و عترت، شناسایی استعدادهای هنری و قرآنی استان، استفاده از زبان هنر برای ترویج مفاهیم قرآن و معارف عترت و معرفی آثاری با قابلیت معناگری مفاهیم و دستورات قرآن و عترت اجرا شد.

وی بیان داشت: هفته قرآن و عترت یکی از برنامه های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور است که به منظور ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری برگزار می شود.

کارگران اذعان داشت: چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و ٤٠٠شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد که تعدادی از این شهدا در بخش های مختلف قرآنی فعالیت داشتند.

وی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که این برنامه  را برگزار می شود.

به گزارش بام ایران خبر؛ اکنون ٥٩ موسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعال است که ٢١ موسسه زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٣٨ موسسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت دارد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بام ایران خبر,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه