اخبار داغ

مستندساز خراسان جنوبی مطرح کرد

استقبال بی‌نظیر مردم از مستند "چنشتی‌ها"/ مستند مسئله‌گو دنبال راه چاره برای مشکلات است

استقبال بی‌نظیر مردم از مستند "چنشتی‌ها"/ مستند مسئله‌گو دنبال راه چاره برای مشکلات است
مستندساز خراسان جنوبی از استقبال بی نظیر مردم از مستند چنشتی‌ها خبر داد و گفت: مردم ما به فرهنگ، سنت و زیست‌بوم خود علاقه‌مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان عمیدیان کارگردان و تهیه کننده مستند "چنشتی‌ها" در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: من وقتی با استقبال مردم از مستند چنشتی‌ها مواجه شدم، باورم نشد چراکه بسیاری از فیلم‌های مستند پرطرفدار در تهران که تبلیغات زیادی هم دارند، با این استقبال مواجه نمی‌شوند و برای من خیلی جالب بود به طوری که در سالن سینما بهمن جایی برای نشستن نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,
وی افزود: مردم ما به فرهنگ، سنت و زیست‌بوم خود علاقه‌مند هستند و در واقع دوست دارند از یک زاویه و نگاه دیگر به سنت‌ها نگاه شود و مورد تحلیل قرار بگیرد و از طرفی مستند بهترین راه برای نشان‌دادن جزئیات فرهنگی و آداب و رسوم مختلف منطقه است.
,
 
,
مستندساز خراسان جنوبی گفت: ما یک هدف را دنبال کردیم و می‌خواستیم به چنشتی‌ها نشان دهیم که از چه گنجینه‌هایی برخوردار هستند و این در صورتی بود که خودشان مخالف بودند که کسی فیلمبرداری کند و سخت برخورد می‌کردند.
,
 
,
عمیدیان تصریح کرد: من احساس می‌کنم خود مردم روستای چنشت نیز از این گنجینه‌ها بی‌خبر هستند و یکی از اهداف این فیلم این بود که آن‌ها را از این مسئله آگاه کند.
,
 
,
وی با بیان این‌که در اکران و رونمایی مستند "چنشتی‌ها" مردم چنشت نیز حضور داشتند، افزود: مردم چنشت بعد از اکران فیلم پیش من آمدند و گفتند "دستتون درد نکنه و خود ما نیز یک همچنین چیزی را تا به حال ندیده بودیم و یک نفری را می‌خواست که بیاد و از نزدیک به این سنت نگاه کند و به ما بگوید که چی داریم".
,
 
,
مستندساز خراسان جنوبی گفت:  دومین اتفاق مهم بعد از اکران این فیلم این بود که یک راهی باز شد برای آشتی‌دادن مخاطب با سینمای مستند و در گذشته وقتی می‌گفتیم یک مستند می‌خواهد پخش شود، می‌گفتند "چه کسی می‌آید مستند نگاه کند" و مردم به سینمای مستند علاقه نداشتند.
,
 
,
عمیدیان خاطرنشان کرد: همه فکر می‌کنند که مستند همان سینمای حیات‌وحش است و کسی به مستند اجتماعی توجه یا آشنایی ندارد و این مستند فتح‌البابی شد که مستندهایی ساخته شود که به مسئله گردشگری بپردازد و به اشتغال‌زایی توجه کند.
,
 
,
وی افزود: در کل مستندهایی را باید بسازیم که مسئله‌گو باشند و مسئله ای را مطرح کنند، آن را کالبد شکافی کنند و دنبال یک رویکرد چاره‌جویانه برای حل مشکل باشند.
,
 
,
مستندساز خراسان جنوبی با بیان این‌که به گفته پیشکسوتان و هنرمندان این یک اتفاق نادر و یک موج بود در سینمای خراسان جنوبی و نباید مسکوت بماند، گفت: این مستند یک موجی راه انداخت و مسئولان گفتند "که مستند هم می‌تواند این قدر طرفدار داشته باشد و تأثیر گذار باشد و ما هم برای بیان اهدافمون مانند معیشت و اشتغال یک مستند اجتماعی و مسئله‌گو بسازیم".
,
 
,
 
,
عمیدیان یادآور شد: پخش مستد "چنشتی‌ها" یک موجی راه انداخت و امیدوارم که مسئولان حمایت کنند و این اتفاقی که افتاد نیازمند حمایت است؛ اگرچه مستندساز کار خودش را انجام می‌دهد و این موج می‌تواند ادامه یک راه و رسالت مهم در پیگیری مسئله گردشگری باشد.
,
 
,
 
,
وی با بیان این‌که ما برای مستند "چنشتی‌ها" برنامه داریم، افزود: مرحله پخش یکی از مهم‌ترین مرحله‌های تولید یک فیلم است و این اولین اکران فیلم بود و بعد از پخش در تلویزیون، در جشنواره‌های داخلی و خارجی و همچنین در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی با هدف شناختن چنشت به مردم دنیا شرکت خواهیم کرد تا هنگامی که یک گردشگر به خراسان جنوبی سفر می‌کند اولین جایی را که برای دیدن انتخاب می‌کند چنشت باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه