اخبار داغ

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد؛

معلم محوری؛ ضعف نظام آموزش/لزوم توجه به نیروی انسانی برای دستیابی به توسعه پایدار

معلم محوری؛ ضعف نظام آموزش/لزوم توجه به نیروی انسانی برای دستیابی به توسعه پایدار
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه در کشور نفت به عنوان یک منبع درآمد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است تا نیروی انسانی، گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند توجه به نیروی انسانی و تربیت این نیرو هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اراک امروز، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، روز دوشنبه در همایش شوراهای دانش‌آموزی مدارس دخترانه استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی وارد دهه چهارم خود شده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران وارد دهه چهارم خود یعنی دوران بلوغ و پختگی شده و فرصت مناسبی است تا مروری به درس‌هایی که تاکنون آموخته‌ایم، داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از , اراک امروز, ، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، روز دوشنبه در همایش شوراهای دانش‌آموزی مدارس دخترانه استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی وارد دهه چهارم خود شده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران وارد دهه چهارم خود یعنی دوران بلوغ و پختگی شده و فرصت مناسبی است تا مروری به درس‌هایی که تاکنون آموخته‌ایم، داشته باشیم.,

مولاوردی با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به چالش‌های ایجاد شده در این مدت داشته باشیم، گفت: عدالت اجتماعی یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده و این ایام فرصت مناسبی است تا ببینم چرا نسبت به این هدف در جامعه فاصله گرفته ایم.

,

تاکید دولت بر اجرای حقوق شهروندی 

, تاکید دولت بر اجرای حقوق شهروندی , تاکید دولت بر اجرای حقوق شهروندی ,

 دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه دولت با رونمایی و تدوین حقوق شهروندی ضمن به رسمیت شناختن حقوق شهروندی بر اجرای آن تاکید دارد، گفت: اگرچه قانون اساسی در کشور داریم ولی به دلیل اینکه ۴۰ سال از تصویب این قانون می‌گذرد و نیازهای جدید از جمله حق دسترسی به فضای مجازی در این قانون نیامده است، سعی کردیم که در قانون حقوق شهروندی به این نیازها بپردازیم.

,

وی اضافه کرد: ساز و کار این منشور به گونه‌ای است که با پیگیری و نظارت بتوانیم در سطح کشور آن را جامه عمل بپوشانیم.

,

مولاوردی ادامه داد: با دستور رئیس جمهور، دستور ویژه درباره رعایت حقوق شهروندی برای تمام وزارتخانه ها تعیین شده است تا با تشکیل کارگروه‌ها و انجمن ها در سطح ملی و استان‌ها بتوانیم پیگیر مطالبات در حوزه حقوق شهروندی باشیم.

,

لزوم توجه به نیروی انسانی برای دستیابی به توسعه پایدار

, لزوم توجه به نیروی انسانی برای دستیابی به توسعه پایدار, لزوم توجه به نیروی انسانی برای دستیابی به توسعه پایدار,

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه در کشور نفت به عنوان یک منبع درآمد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است تا نیروی انسانی، افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند توجه به نیروی انسانی و تربیت این نیرو هستیم.

,

وی از عنصر مشارکت به عنوان یکی از موضوعات مهم در تحقق حقوق شهروندی یاد کرد و ادامه داد: برای اینکه این عنصر محقق شود لازم است در برنامه‌ریزی ها بیشتر این مهم مورد توجه قرار گیرد.

,

مولاوردی تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، کارگروهی و... را از اهداف شوراهای دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: اگر این اهداف شوراها به خوبی محقق شود می‌توان شاهد تحولات خوبی در بخش های مختلف بود.

,

معلم محوری؛ ضعف نظام فعلی آموزش در کشور/حقوق شهروندی به کتب علوم انسانی اضافه می‌شود

, معلم محوری؛ ضعف نظام فعلی آموزش در کشور/حقوق شهروندی به کتب علوم انسانی اضافه می‌شود, معلم محوری؛ ضعف نظام فعلی آموزش در کشور/حقوق شهروندی به کتب علوم انسانی اضافه می‌شود,

وی با انتقاد از نظام آموزشی کشور بیان کرد: نظام فعلی آموزش کشور بیشتر معلم محور است و بایستی به سمتی حرکت کنیم که تحمل شنیدن نظرات مخالف و همزیستی با یکدیگر را هم در قالب برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

,

مولاوردی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که مباحث مربوط به حقوق شهروندی را از دوران کودکی در جامعه نهادینه کنیم، اظهار کرد: بر همین اساس با تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پروش داشته ایم به دنبال تحقق این موضوع هستیم و در تلاشیم تا حقوق شهروندی را در کتب علوم انسانی وارد کنیم، البته این کار خیلی سخت و نیازمند زمان است.

,

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه در جامعه دو گروه شهروند داریم، اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا در قالب تشکیل گروه ها و شبکه ها ضمن بر شمردن احقاق حقوق شهروندان بر حفظ و حراست از آنها اقدام کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه درخصوص حقوق شهروندی برنامه ملی اقدام را در دستور کار داریم، ادامه داد: بر اساس این طرح تقسیم کار در سطح ملی انجام می‌شود تا هر دستگاه نسبت به تکلیف خود واقف شده و از موازی کاری جلوگیری شود.

,

مولاوردی با تاکید بر اینکه در موضوعات مختلف اسناد بسیاری وجود دارد ولی به دلیل اجرای نشدن بر روی هم انباشته شده‌اند، گفت: از تورم اسناد رنج می‌بریم و به دنبال این هستیم که با بازنگری که انجام می دهیم زمینه اجرایی آنها را فراهم سازیم.

,

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در ادامه با اشاره به اینکه هویت جوانان به سمت مدل‌های غربی سوق پیدا کرده است، گفت: نیاز است این موضوع مورد بازخوانی قرآن قرار گیرد در غیر این صورت این موضوع باعث ایجاد شکاف در جامعه می شود.

,

وی نقش توسعه را در ایجاد شکاف در جامعه موثر دانست و گفت: بر این اساس می توان بخشی از شکاف را به رسمیت شناخت و برای بخشی هم باید مدیریت صورت بگیرد تا به چالش تبدیل نشود.

,

بها دادن به هویت ملی و مذهبی جوانان فاصله‌ها را کم می‌کند

, بها دادن به هویت ملی و مذهبی جوانان فاصله‌ها را کم می‌کند, بها دادن به هویت ملی و مذهبی جوانان فاصله‌ها را کم می‌کند,

مولاوردی با تاکید بر اینکه هدایت هویت جوانان به سمت الگوهای غربی مشکلات و آسیب های اجتماعی را در جامعه به همراه داشته است، ادامه داد: می‌توان با به رسمیت شناختن هویت ملی و مذهبی جوانان شکاف ایجاد شده در بین جوانان را کاهش داد و گفتمان انقلاب را به اقتضائات زمان نزدیکتر کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد دولت بر اساس برنامه ششم توسعه پیش برود و بتواند سالانه ۲۵ درصد از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه