اخبار داغ

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت:

فاطمه الزهرا(س) الگوی امت اسلامی است

فاطمه الزهرا(س) الگوی امت اسلامی است
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاکدشت در جمع پرسنل نیروی انتظامی شهرستان گفت: حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها در همه زمینه ها الگو امت اسلامی است یکی از آنها حمایت از ولایت فقیه است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از ارم خبر ؛ حجت الاسلام والمسلمین پهلوانیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت در جمع پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پاکدشت ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه افزود: ما باید همیشه سیره رفتاری، اجتماعی و سیاسی ائمه معصومین را الگو قرار دهیم در زندگی اجتماعی خود بکارگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارم خبر, ارم خبر,

حجت الاسلام والمسلمین پهلوانیان در ادامه تاکید کرد: یکی از الگو های شاخص حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها هستند که دراین روز ها فرصت مناسبی است تا بتوانیم  بهتر این بانوی مکرم را بشناسیم و الگو خود  قرار دهیم.

,

وی در ادامه اذعان داشت :خانم فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها در زمان‌های مختلف که می‌توان گفت در جامعه آن روز زن دارای جایگاه بخصوصی نداشت ولی حضور مبارک حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها هم آثار معنوی داشته و هم از جنبه های گوناگون در جامعه تاثیر پذیری داشته و می توان به ولایتمداری و حمایت ولایت فقیه اشاره کرد .

,

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت درخصوص جایگاه ویژه حضرت زهرا سلام‌الله علیها  در ابعاد اجتماعی و سیاسی بیان کرد: خانم فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها پس از رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم اتفاقاتی رخ میدهد، این بانوی عالیقدر نه به عنوان حضرت صدیق الکبری سلام‌الله علیها همسر امیرالمونین علیه‌السلام، بلکه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در نقش معموم و مدافع مقام ولایت و امامت پابه عرصه گذاشته است چون ایشان احساس نیاز دیدند، اگر بخواهم خیلی ساده به این موضوع بپردازیم  حضرت فاطمه سلام‌الله علیها یک ولایت‌مدار تمام عیار بودند که در مقابل کج رفتاری های حاکمان آن زمان  ایستادگی کردند و همچنین از امام زمان خویش که در یک معذوریت و مظلومیتی خاص قرار داشت با محدودیت هایشان  در آن زمان باز باعث این نمی شود که از امام خود دفاع نکند، بلکه بسیار حساب شده وارد صحنه می شوند.

,

وی در این مراسم اظهار داشت: ما نیز باید امروز همانند این بانوی بزرگوار عمل کنیم و از ولی فقیه زمان خود پیروی کنیم و در زمان حمایت ،از ولی فقیه خود حمایت کنیم ما باید رفتار حساب شده و دقیق فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها  در حمایت و پیروی از ولایت الگو قراردهیم .

,

حجت الاسلام والمسلمین پهلوانیان تاکید کرد: اگر بخواهیم به یکی از خطبه های ایشان اشاره کنیم باید بگویم که خطبه فدکیه برای هدایت و بصیرت دهی به یک جامعه  بلکه برای امت اسلامی کافی است،و آنقدر این رفتار و سخنان حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها بار سیاسی داشت که حاکم وقت را به چالش کشید و اگر بخواهیم مختصر اشاره کنیم ایشان فرمودند: «مردم! خدا ما را به عنوان نظم دهنده جوامع بشری قرار داده و ما خانواده «اَمانه الفُرقَه» به معنی امنیت دهنده جامعه از تفرقه هستیم. اگر دور ما جمع شوید تفرقه از بین می رود و دور شدن از ما حاصلی چون اختلاف و تفرقه  ندارد.”

,

وی در پایان اظهارداشت: اگر ما به خطبه فدکیه توجه نماییم راه را برای ما روشن است و باید گفت ایشان راز سعادت جامعه اسلامی بلکه امت اسلامی نیز در این خطبه بیان کرده اند و وظیفه ما عمل کردن است .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه