اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان:

حجاب اسلامی باعث کرامت انسانی است

حجاب اسلامی باعث کرامت انسانی است
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها بانوی نمونه جهان هستی است که با حیا، عفـت و کرامت انسانی خود الگوی بی‌نظیر برای تمام زنان و حتی مردان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه شریفی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و پردیس حضرت معصومه سلام‌الله علیها قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: شهادت بانوی گرامی اسلام حضرت زهرا سلام‌الله علیها را تسلیت عرض می‌کنم، امیدوارم خداوند به همه توفیق الگوگیری از این بانوی بزرگوار را عنایت فرماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها یک شخصیت بی‌نظیر میان بانوان ازل و ابد بوده و هست، آنچنان مقام والایی دارد که معرفت ایشان برابر با شب قدر است.

,

شریفی با اشاره به جامعیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها بیان کرد: ایشان یک بانوی کامل در هر زمینه است و به عنوان یک فرشته آسمانی می‌باشد که به انسان زمینی مبدل گردید.

,

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها از لحاظ عبادت بهترین عبادت کننده، از لحاظ عرفان بهترین عارف، از بعد پارسایی و قناعت بهترین پارسا، از بعد انفاق و ایثار بهترین نمونه انفاق و ایثار است.

,

وی در مورد عاطفه بانوی پاکی‌ها بیان داشت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها کانون محبت و ایثار در قالب یک دختر مهربان بود و به عنوان یک مادر با عاطفه و با احساس برای فرزندان خویش نقش آفرینی می‎کرد؛ ایشان همسر نمونه برای امیرالمومنین علیه‌السلام بود.

,

شریفی حضرت زهرا سلام‌الله علیها را بانوی فعال در همه زمینه‌ها دانست و گفت: ایشان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، تربیتی و ... فعال بود و این بانوی گرانمایه تبلور حیا، عفت، پوشش و حجاب اسلامی است.

,

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها درعلم و دانش می‌درخشید و مفسر بود، ایشان بهترین الگو برای سعادت تمام بانوان است.

,

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان  حیای حضرت زهرا سلام‌الله علیها را ستود و افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها بانوی متصل به وحی، دختر پیامبر اسلام و همسر امیرالمومنین علیه‌السلام است و از حریم‌های خاص انسانی که خداوند برای یک زن منظور کرده خارج نشده است.

,

وی مطرح کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها یک زن فعال اجتماعی است که در تمام فعالیت‌های خود از حریم عفت و حیا خارج نشد و این مسئله‌ی مهمی است که تمام بانوان ایران و جهان باید به آن توجه کنند.

,

شریفی حجاب را کرامت انسان دانست و اظهار داشت: تمام بانوانی که خواهان کرامت، انسانیت و شخصیت انسانی هستند حیا و عفت حضرت زهرا سلام‌الله علیها را باید الگو قرار دهند؛ حجاب اسلامی باعث کرامت انسانی است.

,

وی گفت: بانوی پاکی‎ها بعد از پدر در دفاع از حریم ولایت فعالیت‌های مختلفی داشت، در مسجد خطبه خوانی و سخنرانی می‌کرد و در این راستا از حریم عفت و پوشش خارج نشد و همواره با حجاب اسلامی و لباسی که زیبنده یک زن مسلمان است در جامعه حضور داشت.

,

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان  با تاکید بر پیشرفت بانوان در تمام زمینه‌ها ادامه داد: اسلام با بیرون آمدن زنان از منزل و فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی آنان مخالف نیست؛ چون وجود زن یک گوهر ارزشمند است باید این گوهر در درون صدف حفاظت شود.

,

وی در مورد سلمان و ارتباط او با خانواده پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم بیان کرد: سلمان به عنوان بزرگ مردی است که پیامبر گرامی اسلام در ارتباط با ایشان فرمودند: سلمان منا اهل البیت (سلمان از اهل بیت ما است)، ایشان در زمره اهل بیت پیامبر پذیرفته شده بود و مراودات مختلفی با خانواده پیامبر داشت.

,

شریفی یادآورشد: رفت و آمد سلمان باعث نشد که حضرت زهرا سلام‌الله علیها از حریم زنانه خود خارج شود و همواره با اوج عفت، حیا و پوشش اسلامی بود؛ باید بانوان از این رفتارها الگو بگیرند.

,

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان  با اشاره به حیا و عفت بانوان گفت: بانوان می‎توانند در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی فعالیت کنند؛ به تحصیل بپردازند و شغل مناسب خود را داشته باشند و همواره در مراودات و فعالیت‎های اجتماعی به اصل حیا و عفت توجه کنند.

,

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها به ضرورت‌ها توجه ویژه‌ای داشت و اگر ضرورت حضور خود را در جامعه احساس می‎کرد در جامعه حاضر می‌شد و نقش آفرینی می‌کرد.

,

انتهای پیام/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه