اخبار داغ

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی:

دولت به جوانان تسهیلات اشتغال زا بدهد

دولت به جوانان تسهیلات اشتغال زا بدهد
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راههای موثر در کاهش بیکاری قشر جوان کشورو به خصوص تحصیل کرده توجه ویژه دولت به ارائه تهسیلات بانکی با نرخ های سود پایین است و دولت در سال بودجه جدید این هدف گذاری را در اولویت قرار دهد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین غلامرضا کاتب؛ رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گرمسارآنلاین با اشاره به مشکلات و موانع موجو بر سر راه اعطای وام اشتغال به جوانان، گفت: تسهیلات اشتغال به جوانان باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد، چراکه می‌تواند در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مؤثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین , گرمسارآنلاین , .,

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بخشی از اولویت‌بندی در حوزه وام‌‌های اشتغال جوانان را وزارت جهاد کشاورزی انجام داده که در پروسه‌ای از زمان، اولویت‌های دیگری را نیز لحاظ می‌کند، اظهار داشت: یقینا در برنامه‌ریزی بعدی، اولویت‌‌های بعدی از سوی دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز لحاظ می‌‌شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی در مجلس تصریح کرد: حتما در فراکسیون اشتغال مجلس، جلسه‌‌ای را برای موضوع وام اشتغال جوانان، اختصاص خواهیم داد تا مشکلات و موانع پیش روی پرداخت‌های این وام‌ها را بررسی کنیم.
کاتب تأکید کرد: مجلس از هر اقدامی که در جهت توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد، استقبال می‌کند، اما باید شرایط دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز در پرداخت وام‌های اشتغال مدنظر قرار داد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مجلس یکی از مشکلات موجود در حوزه وام‌های اشتغال را، نرخ 18 درصدی این تسهیلات دانست و گفت: با نرخ سود تسهیلات 18 درصدی برای اشتغال جوانان، نمی‌توان به توسعه اشتغال امیدوار بود، زیرا وضعیت تولید در کشور در حدی نیست که از جوانی که وام اشتغال دریافت می‌کند، انتظار داشت که بتواند 18 درصد سود سالیانه آن را نیز پرداخت کند.
رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال جوانان باید با اولویت نرخ سودهای پایین در دستورکار دولت قرار گیرد، تا در آینده شاهد رونق اشتغال و در نتیجه تولید با بهره‌وری بالا باشیم.

, .,
, .,
, .,
, .,
, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه