اخبار داغ

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی/ بیش از ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه علوم کامپیوتر هستند

اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی/ بیش از ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه علوم کامپیوتر هستند
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: صاحبان مشاغل با بهره‌مندی از نیروی‌های فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوند و دانش‌آموختگان نیز از این طریق آموزش‌های آکادمیک را با محیط واقعی کار تلفیق می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه جوشکاری زیر دریا یکی از دیگر برنامه‌های مهم آموزش مهارت‌های تخصصی در فنی و حرفه‌ای استان زنجان است، عنوان کرد: آموزش مهارت‌جویان از بهار سال آینده در سد گلابر و سد تهم آغاز می‌شود، این رشته در برخی نقاط کشور به شدت مورد نیاز است.

,

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۷۵ درصد آموزش‌ها مهارت‌محور است اظهار کرد: آموزش فرآیندی دیربازده است و باید در این راستا مسیرهای درآمدزایی را نیز به فارغ التحصیلان آموزش دهیم.

,

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم در فنی و حرفه‌ای تسلط مربیان به زبان تخصصی است، ابراز کرد: این امر می‌تواند در تعامل مربیان با سرمایه‌گذاران خارجی مفید باشد و همچنین باید معیاری برای برنامه‌ریزی و آموزش داشته باشند.

,

انصاری با بیان اینکه فقرزدایی و ایجاد اشتغال فلسفه وجودی فنی و حرفه‌ای است اظهارکرد: این سازمان توسعه مهارت برای لایه‌های اجتماعی مختلف را در دستور کار دارد.

,

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه علوم کامپیوتر هستند، ادامه داد: با تسلط بر مهارت استفاده از ابزارهای الکترونیکی می‌توان راه را برای استفاده صحیح از دانش نوین و فضاهای مجازی ایجاد کرد.

,

انصاری با تاکید بر اینکه دانش‌آموختگان رشته‌های علوم کامپیوتر با تولید محتوا می‌توانند درآمد قابل‌توجهی داشته باشند، تصریح کرد: در کنار این آموزشها باید مهارت زندگی به جوانان را نیز آموزش دهیم.

,

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی از وظایف فنی و حرفه‌ای استان زنجان است، ابراز کرد: با ورود تکنولوژی جدید در حوزه آی.تی و آی.سی.تی موضوع شبیه‌سازی برای ارائه آموزش در بخش‌هایی که خرید تجهیزات در آنها مقرون به صرفه نیست در برنامه‌های آموزشی قرار گرفته است.

,

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به انعقاد قرارداد با دانشگاه زنجان و یک شرکت‌دانش بنیان عنوان کرد: بر اساس این قرارداد آموزش‌های مهارتی در رشته‌هایی که هزینه‌های سنگینی برای تامین تجهیزات دارند، با شبیه‌سازی و تحت عنوان واقعیت مجازی ارائه می‌شوند.

,

وی بیان کرد: صنایع خودرو و آبیاری هیدروپونیک که مربوط به مدیریت بحران آب در کشور است، دو محور مهم برای آموزش‌های واقعیت مجازی است و محتوای این آموزش‌ها آماده و در مراکز در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد و تا پایان امسال از این طرح‌ها رونمایی می‌شود.

,

انصاری با اشاره به اینکه در آموزش واقعیت مجازی کارآموزان در یک کارگاه مجازی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در این آموزشها کارآموزان همانند محیط واقعی آموزش‌های مهارتی را توسط ابزارهای مخصوص تجربه می‌کنند.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: این سیستم کاملا هوشمند عمل می‌کند و همچنین خطاهای افراد را نیز نشان می‌دهد.

,

وی با اشاره به صنایع خودرو و با بیان اینکه گام نخست آموزش‌های واقعیت مجازی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی استان است، خاطرنشان کرد: تکنولوژی خودرو مدام در حال تغییر است بر این اساس علم مکاترونیک که سه رشته مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر را شامل می‌شود در سرفصل‌های آموزشی قرار گرفته است.

,

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تا پایان این هفته 10 خودروی جدید به تجهیزات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه می‌شود، تاکید کرد: زنجان به یکی از قطب‌های آموزشی صنایع خودرو تبدیل می‌شود.

,

وی با اشاره به تامین گیربکس‌های اتوماتیک گفت: در تکمیل آموزش صنایع خودرو این بخش مورد توجه قرار گرفته است و فنی و حرفه‌ای در حوزه اصناف مختلف سعی کرده پلی بین کارجوها و شاغلان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه