اخبار داغ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری:

شمس‌آباد جایی که کارفرما دنبال کارگر می‌گردد

شمس‌آباد جایی که کارفرما دنبال کارگر می‌گردد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: در شهرک صنعتی شمس آباد کارفرما دنبال کارگر می‌گردد اما به دلیل مشکلات زیرساختی نمی‌توانیم زمینه اشتغال را برای جوانان بیکار فراهم بکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آفتاب ری، عزیزاله افضلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای شهرستان ری که به ریاست حسن خلیل آبادی و با حضور اعضای شورای شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان ری به دلیل ظرفیت و پتانسیلی که دارد با شهرستانها مقایسه نمی شود بلکه با استانها مقایسه می شود که شاخص صنعتی ما در بین استانهای کشور رتبه 14 و در حوزه صنف و تجارت رتبه نهم را دارد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی افزود: سه هزارو300 واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرستان ری بیشترین اشتغالزایی را در صنعت ایجاد کرده است و باید به این شهرستان به عنوان یک پتانسیل کسب و کار در استان تهران توجه بشود. 

,

افضلی با اشاره به امکانات محدود این اداره تصریح کرد: اداره صنعت ما استطاعت استانی دارد اما امکانات ما در حد یک بخش کوچک است و لذا باید اداره ما اداره کل مستقل جنوب تهران ارتقا پیدا بکند که در این خصوص فرماندار ری درخواست داده و مکاتباتی با معاون رئیس جمهور و وزیرکشور انجام داده ولی تاکنون نتیجه ای ندیده ایم. 

,

وی با اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه باید توأم باشد، گفت: تاکنون این امر محقق نشده است و اداره صنعت شهرستان برای اولین بار در کشور با دانشگاه آزاد تفاهم نامه ای امضا کرده که در خصوص تست کردن پارچه های وارداتی، ازائه مشاوره و بحث های دانش و تحقیقات نتایج بسیار خوبی داشته است. 

,

افضلی با اشاره به اینکه همه برنج های وارداتی کشور در ری نگهداری می شود و ما رصد می کنیم، بیان کرد: سال گذشته به لحاظ نظارت در قیمت و توزیع با انجمن واردکنندگان برنج تفاهم نامه ای نوشتیم و افرادی که برنج را از کانال غیرقانونی وارد می کردند و در برخی موارد برنج های آلوده نیز مشاهده می شد، شناسایی کردیم و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

,

وی اذعان داشت: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی تامین منابع مالی است که به عنوان کارشناس بخش صنعتی و اقتصادی معتقدیم بانک های عامل در این زمینه خوب عمل نمی کنند و نقدینگی واحدهای صنعتی را نمی توانند پوشش بدهند. 

,

در شهرک صنعتی شمس آباد کار هست، کارگر نیست

, در شهرک صنعتی شمس آباد کار هست، کارگر نیست, در شهرک صنعتی شمس آباد کار هست، کارگر نیست,

افضلی با اشاره به مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی شمس آباد تصریح کرد: ما از اداراتی هستیم که بیشترین سهمیه را در تامین نیروهای کارورز داریم اما یکی از مشکلاتی که در این مورد خصوصا در شهرک شمس آباد داریم این است که واحدهای تولیدی پذیرنده کارورز ثبت نام کرده اند و دولت نیز از این کار حمایت می کند و هزینه های کارورز را تا 6ماه تامین می کند اما هیچکسی حاضر نیست به عنوان کارورز به شمس آباد برود. 

,

وی در تکمیل این مطلب افزود: دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی جویای کار هستند و واحدهای شمس آباد به دنبال کارورز هستند اما به دلیل طولانی بودن مسیر و نبود وسایل ایاب و ذهاب افراد بیکار حاضر نیستند به این شهرک صنعتی بروند. با همکاری اداره کار پیشنهاد داده ایم که یک شرکت تعاونی حمل و نقل به واسطه هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد ایجاد بکنیم و سرویس ایاب و ذهاب برای کارگران تهیه کنیم تا بخش کارگری این واحدها رونق پیدا کند.

,

افضلی گفت: شهرک صنعتی شمس آباد جزو معدود جاهایی است که کارفرما دنبال کارگر می گردد. شهروندان ما بیکار هستند اما نمی توانیم زمینه اشتغال آنها را در این شهرک صنعتی فراهم بکنیم. 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه