اخبار داغ

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران:

فعالیت‌های عمرانی در امامزاده عبدالله (ع) باید با موافقت میراث فرهنگی باشد

فعالیت‌های عمرانی در امامزاده عبدالله (ع) باید با موافقت میراث فرهنگی باشد
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کل محوطه امامزاده عبدالله ثبت میراثی شده است و طبق قانون برای هرگونه فعالیت عمرانی در آن باید از میراث فرهنگی مجوز اخذ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، درخصوص تخریب تعدادی از قبور در امامزاده عبدالله شهرری اظهار داشت: اداره اوقاف شهرستان ری بدون هماهنگی با میراث فرهنگی، در حال انجام یک سری عملیات عمرانی در محوطه امامزاده عبدالله است که این کار بر خلاف قانون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی تصریح کرد: ما با مناسب سازی آرامستان های شهرستان ری مخالفتی نداریم و فقط با بخشی مخالف هستیم که به میراث فرهنگی آسیب برساند.

,

 خلیل آبادی با بیان اینکه ما به دنبال مناسب سازی آرامستان ها برای جذب گردشگر هستیم، ادامه داد: اگر بازسازی ها به میراث فرهنگی آسیب نرساند و تحت نظر سازمان میراث فرهنگی انجام شود ما مخالف نیستیم و حمایت نیز می کنیم.  

,

وی بیان کرد: اعتراض ما به این موضوع به دلیل شکایت میراث فرهنگی است. زیرا میراث فرهنگی به شورای شهر شکایت کرده است که اوقاف بدون اجازه و هماهنگی با میراث و حتی بدون توجه به حکم قضایی عملیات عمرانی انجام می دهد. 

,

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه هر کاری باید طبق قانون باشد، گفت: بر طبق قانون جایی که ثبت میراث فرهنگی و ملی شده باشد، هرگونه فعالیت عمرانی در آن باید با اطلاع و موافقت اداره میراث باشد و لذا همه باید بر طبق قانون عمل کنیم. 

,

خلیل آبادی تصریح کرد: طبق ماده 558 و 560 قانون مجازات اسلامی ادامه فعالیت در این آرامستان بدون اجازه میراث فرهنگی، تخلف است و مدیر امامزاده عبدالله شهرری امروز با حضور در دفتر شورای شهرستان ری اظهار کرد که روز گذشته شهرداری منطقه20 کار را متوقف و از ادامه فعالیت جلوگیری کرده است. 

,

وی با اشاره به اینکه آرامستان امامزاده عبدالله شهرری از مهمترین اماکن تاریخی و میراثی کشور است و معماری آن به دوره صفویه و قاجاریه برمی‌گردد، گفت: کل محوطه امامزاده عبدالله ثبت میراثی شده است. بیرون از محوطه می توانند کار انجام بدهند  ولی وقتی داخل محدوده ابنیه و محوطه، کاری انجام می شود باید از میراث فرهنگی مجوز اخذ شود.

,

رئیس شورای شهرستان ری با بیان اینکه بدون مجوز شهرداری حتی نمی توانیم داخل منزل شخصی خود تغییراتی انجام بدهیم، گفت: خانه های مجاور چشمه علی نمی توانند منزل خود را بازسازی کنند به دلیل اینکه در فاز حریم میراث فرهنگی چشمه علی هستند اجازه ساخت سه طبقه و یا حتی دو طبقه ندارند.

,

 خلیل آبادی در پایان خاطرنشان کرد: اداره اوقاف می تواند با میراث فرهنگی تعامل داشته و پس از هماهنگی و اخذ مجوز به فعالیت خود ادامه بدهند تا قبور این آرامستان بهسازی، بازسازی و مناسب سازی و به محلی برای گردشگری تبدیل بشود. 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه