اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان

صبر و بردباری فاطمه (س) الگویی برای ثبات زندگی جوانان امروزی است

صبر و بردباری فاطمه (س) الگویی برای ثبات زندگی جوانان امروزی است
امام جمعه موقت سمنان گفت: جوانان امروزی باید از صبر و بردباری فاطمه زهرا(س) برای ثبات زندگی ها بهره گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با بیان اینکه "بی ثباتی زندگی ها" یکی از مشکلات جوانان امروزی ست، گفت: جوانان باید در زندگی خود فاطمه زهرا را برای خود الگو بدانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

مهدوی نژاد " صبوری" را یکی از مشخصه های مهم حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: با آنکه در زندگی آن حضرت سختی و گرسنگی، فراوان بود اما ایشان همواره در مواجهه با مسائل مختلف صبور بود و سعی می کرد مسائل را با متانت خاص حل کند تا باعث اختلاف نشود.

,

وی با اشاره به مشکلات زندگی های امروزی اعم از اقتصادی، اجتماعی و مسائل دیگر، گفت: یکی از مشکلات جوانان کم بودن صبر و تحمل در برابر سختی هاست  چنانچه جوانان و به ویژه دختران وقتی به خانه شوهر می روند  مقداری در برابر مشکلات تحمل بیشتری داشته باشند،  بسیاری از مسائل تنش زا در زندگی ها برطرف می شود.

,

مهدوی نژاد با اشاره به نمونه هایی اززندگی زناشویی  فاطمه زهرا (س)، سراسر زندگی ایشان را درس و عبرت برای جوانان دانست و در بیان یکی از این موارد، گفت: روزی امیر المومنین (ع) هنگام مراجعت به منزل با رنگ پریده ی کودکان بر اثر گرسنگی مواجه شد ووقتی علت مطرح نکردن این قضیه را از فاطمه زهرا جویا شد، ایشان در پاسخ فرمودند: چون می دانستم کاری در این بابت از تو بر نمی آید  تقاضایی از شوهرم نکردم که در توان او نباشد.

,

امام جمعه موقت سمنان "عفت و "پاکدامنی" را از دیگر صفات دخت نبی اکرم(ص) برشمرد وافزود: عفت و حیای آن حضرت تا جایی بود که زمانی فرد نا بینایی به همراه پیغمبر(ص) وارد خانه فاطمه شد؛ در این هنگام فاطمه اتاق را ترک نمود و زمانی که پیامر علت این امر را جویا شد، ایشان فرمودند: هر چند این شخص مرا نمی دید  ولی حضور من و بوی مرا حس می کرد، به همین دلیل اتاق را ترک نمودم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه