اخبار داغ

در گفت و گو با نماینده مقام معظم رهبری در عراق مطرح شد؛

برون رفت از مشکلات فعلی سیستان با ایجاد صنایع کوچک/ مرزنشینان حافظ تمامیت ارضی کشور هستند

برون رفت از مشکلات فعلی سیستان با ایجاد صنایع کوچک/ مرزنشینان حافظ تمامیت ارضی کشور هستند
نماینده مقام معظم رهبری در عراق گفت: با توجه به نبود آب در سیستان و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی در آن، ایجاد صنایع کوچک راه برون رفت از مشکلات منطقه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید مجتبی حسینی در سفر به سیستان در گفتگو با خبرنگار اوشیدا؛ اظهار کرد: با توجه به انسی که از قبل نسبت به مردم سیستان داشته و اینکه سیستان وبلوچستان در قلب ما جا دارد از طریق وسایل ارتباط جمعی اخبار سیستان را رصد می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,

وی با بیان اینکه وفاداری و خوبی مردم سیستان و بلوچستان شهره و زبانزد است، افزود: با توجه به مشکلات مضاعف موجود در سیستان، محرومیت اب و هوایی، گرمای شدید و نبود اب، برای همیشه باید برنامه ریزی مطابق شرایط منطقه شود.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: مردم سیستان صبور و غیور هستند به طوری که با خشونت طبیعت مدارا می کنند و با تمام توان نسبت به وظیفه مرزداری خود کوتاهی نمی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکل نبود آب، کشاورزی سیستان نباید از بین برود بلکه باید از روش های نوین از قبیل آبیاری قطره ای در منطقه بهره گرفت همچنین استفاده از صنایع زودبازده و کوچک می تواند راه برون رفت از وضعیت اقتصادی سیستان به شمار رود.

آیت الله حسینی اذعان کرد: اگر صنایع کوچک در سیستان فعال، وسایل رفاهی فراهم، روستاها ابادتر و تمیزتر، برق و مسائل بهداشتی مهیا و جاده ها مناسب باشد مردم در روستاها می مانند و از کوچ به شهرها خودداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه همیشه مردم را به قناعت دعوت کرده ایم اما با این حال مسئولان نباید قناعت پیشه کنند و تلاش بیشتری برای رفاه مردم انجام دهند، اضافه کرد: مسئولان تا می توانند به مردم این استان که مرزنشین و حافظ تمامیت عرضی کشور هستند خدمت رسانی کنند چرا که مردم این استان در کنار نیروهای نظامی وانتظامی برای تامین امنیت کشور تلاش زیادی می کنند و شایسته بهترین ها هستند.

انتهای پیام
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه