اخبار داغ

استان مرکزی میزبان ۱۵۲ شهید گمنام از ابتدای انقلاب تا کنون

استان مرکزی میزبان ۱۵۲ شهید گمنام از ابتدای انقلاب تا کنون
نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان های ساوه و زرندیه گفت:تاکنون ۱۳۰ شهید گمنام تا کنون در ۴۸ نقطه از سطح استان مرکزی خاکسپاری شدند که در اسفند ماه امسال نیز ، ۲۲شهید دیگر تشییع می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شریف، نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان های ساوه و زرندیه در گفتگو با خبرنگار نارخبر با اشاره به تشیع شهدای گمنام در استان مرکزی گفت: ۱۳۰ شهید گمنام تا کنون در ۴۸ نقطه از سطح استان مرکزی خاکسپاری شدند که در اسفند ماه امسال نیز ، ۲۲شهید دیگر  تشییع می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر,

وی افزود: از ۱۳۰ شهید گمنام قبلی تعداد سه شهید با آزمایش DNA شناسایی شدند که شهید « علی امینی » مدفون در دانشگاه آزاد اراک  مشخص شد از رزمندگان اصفهانی بوده است.

,

شریف بیان کرد: یکی از شهدای گمنام از جمع روحانیون رزمنده بود که مشخص شد شهید حجت الاسلام والمسلمین« محمدحسین مختاری حسن آبادی»  اصالتا اهل یزد بوده است و پیکر شهید به یزد منتقل شد.

,

وی ادامه داد: شهید« علیرضا قاسمی» که در یادمان نورالشهدای  اراک مدفون است نیز مشخص شد از رزمندگان با اصالت خرمشهری است که در شهرخمین زندگی می کرده است.

,

این نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: از ایام شهادت حضرت زهرا(س) تا وفات حضرت ام البنین(س) , ۲۲ شهید گمنام در یازده مکان استان مرکزی خاکسپاری می شوند تا مجموع شهدای گمنام تشییع شده با احتساب دو شهید شناسایی شده فوق الذکر به ۱۵۲ شهید برسد.

,

وی با اشاره به شهدای گمنامی که در غرق آباد ساوه خاکسپاری می شوند، افزود: شهید گمنام ۲۰ ساله در  تک دشمن در منطقه جنگی زبیدان به سال ۶۷ و شهید ۲۶ ساله در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه شهادت رسیدند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه