اخبار داغ

فاطمه زهرا (س) عالی‌ترین الگوی زندگی یک انسان کامل است

فاطمه زهرا (س) عالی‌ترین الگوی زندگی یک انسان کامل است
یکی از کارشناسان دفتر امام جمعه دلوار: یکی از علل کم‌رنگ بودن حضور فاطمه سلام الله علیها در زندگی جوان امروزی را دور شدن از ارزش‌های واقعی و فطری و بیگانگی جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ فاطمه زهرا سلام‌‌الله‌علیها یک اسوه است برای زنان، برای مردان، برای همه، در همة عصرها و دوره‌ها و امروز که فتنه‌ها هم‌چون پاره‌های ظلمت، چهرة واقعیت‌ها و حقایق را پوشانده‌اند. اما آنچه قبل از هرچیز بایستی در نظر گرفت، داشتن تحلیل کامل از زندگی و عملکرد آن بانوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, . , .,

ببینیم دختران و زنان دلواری که دنبال یک الگوی تمام عیارند چه‌قدر الگوی خود ـ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ـ را می‌شناسند؟

,

مریم دلواری یکی از دانشجوی سال دوم رشته فلسفه اظهار داشت: وجود منابع را در خصوص مطالعه سیره و شیوة زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها ناکافی میدانم، همین نقیصه را عاملی می‌دانم که نسل جوان امروزی نتواند، آن‌گونه که شایسته است، ابعاد زندگی خود را با سیرة آن بانو همخوان سازد.

, .,

وی افزود: کم‌بودن تبلیغات در خصوص زندگی واقعی حضرت زهرا سلام الله علیها و یک‌سویه عنوان‌کردن زندگی آن حضرت، وجود منابع قوی، واقعی و منطبق با زندگی اجتماعی امروز در خصوص زندگی آن بانوی گرامی را عاملی می‌داند که نسل امروز می‌تواند حضرت زهرا سلام الله علیها را در عرصه زندگی الگو قرار بدهد.

,

این داشنجو ادامه داد: گویندگان تنها به مصائب آن بانو اشاره می‌کنند، به طوری که پرداختن صرف به این بخش از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها سایر ابعاد زندگی آن بانو را تحت‌الشعاع قرار داده است.

,

, ,

حاج اقا زهرایی یکی از کارشناسان دفتر امام جمعه دلوارعنوان کرد: یکی از علل کم‌رنگ بودن حضور فاطمه سلام الله علیها در زندگی جوان امروزی را دور شدن از ارزش‌های واقعی و فطری و بیگانگی جهان امروز با آن دانسته و طبعاً انسانی‌هایی که در این فضا زندگی می‌کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: انسان‌ها وقتی به فطرت خود مراجعه می‌کنند، خود را تشنة خصائصی که فاطمه سلام الله علیها را الگوی انسان‌های کامل قرار داده می‌بینند؛ اما چرخة زندگی را به سمت فطرت الهی و انسانی سمت‌وسودادن، همت و تدبیری می‌طلبد که به نظر می‌رسد انسان امروزی، بصیرت آن را یافته و به ضرورت آن پی برده است.

, .,

زهرایی اذعان کرد: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها عالی‌ترین الگوی زندگی یک انسان کامل است، مشروط به این‌که دغدغه‌ها و جلوه‌گری‌های اقتصادی اجازه بدهد، شاخص‌های فرهنگی فاطمه زهرا سلام الله علیها و صفات آن بانوی عرشی در زندگی انسان‌ها نقش ایفا کند در غیر این صورت، توفیق بهره‌برداری از زندگی آن‌ بانو به دست نخواهد آمد و این گناهی است که خداوند متعال افراد امت را در قیامت، مورد بازخواست قرار می‌دهد.

,

وی این توفیق را از خداوند می‌داند و معتقد است که خداوند توفیق معرفت به حضرت زهرا سلام الله علیها را به کسانی عطا می‌کند که ظرف پذیرش آن را داشته باشند.

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه