اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

۱۴۰ هزار قطعه مرغ در ساوه و زرندیه آلوده به آنفلوانزا معدوم شد

۱۴۰ هزار قطعه مرغ در ساوه و زرندیه آلوده به آنفلوانزا معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تعداد سه واحد صنعتی در شهرستان های ساوه و زرندیه تاکنون آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند که ۱۴۰ هزار قطعه مرغ از آنها معدوم‌سازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شانقی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار نارخبر در خصوص  وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ساوه و زرندیه گفت: تعداد سه واحد صنعتی در شهرستان های ساوه و زرندیه تاکنون آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده‌اند که ۱۴۰ هزار قطعه مرغ از آنها معدوم‌سازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر , نارخبر,

وی افزود: این ۱۴۰ هزار قطعه مربوط به دو واحد صنعتی آلوده شهرستان زرندیه و یک واحد غیرمجاز ۱۴ هزارتایی در ساوه بوده است.

,

شانقی بیان کرد: یک واحد روستایی هم در شهرستان‌ زرندیه با کاربری مکانیکی مبادرت به نگهداری چند قطعه مرغ کرده بود که با مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مرغ ها معدوم شدند.

,

وی ادامه داد: با توجه به ورود نوع جدیدی از  آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور از طریق پرندگان مهاجر، لازم است تا هم استانی های عزیز اقدامات مراقبتی را انجام دهند و به محل زندگی پرندگان مهاجر تا حد امکان وارد نشوند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: نوع جدید این ویروس که ابتدا در چین و روسیه شناسایی شد، حیات وحش استان گیلان را هم درگیر کرده ولی خوشبختانه در استان مرکزی تاکنون نمونه ای مشاهده نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه