اخبار داغ

فروشگاهی که در آتش غفلت و ناآگاهی مردم سوخت

فروشگاهی که در آتش غفلت و ناآگاهی مردم سوخت
یکی از بزرگترین واحدهای فروش و نصب دزدگیر و سیستم پخش خودرو در شهرستان درگز طعمه حریق شد و به گفته مسئول شیفت آتش نشانی دلیل این آتش سوزی چیزی نبود جز پایین بودن سطح آگاهی مردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگز خبر؛ ظهر رئز گذشته یکی از بزرگترین واحدهای فروش و نصب دزدگیر و سیستم پخش خودرو در شهرستان درگز طعمه حریق شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگز خبر,

 

,

آتشی که دود آن از دورترین نقاط شهر قابل مشاهده بود و اگر کنترل نمی شد ممکن بود ساختمان های اطراف و مخصوصا واحد مسکونی فوقانی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به ریزش آن شود.

,

, ,

به همین جهت بر آن شدیم تا با مسئول شیفت آتش نشانی درگز گفتگویی ترتیب داده و علت حادثه را جویا شویم.

,

 

,

سعید امیری در گفتگو با خبرنگار ما در مورد خسارت وارد شده به واحد تجاری مذکور تصریح کرد: تخمین میزان خسارت نیاز به کارشناسی دقیق دارد ولی به بیان خلاصه می توان گفت تمام تجهیزات و لوازم موجود در فروشگاه از بین رفت و دلیل این آتش سوزی چیزی نبود جز پایین بودن سطح آگاهی مردم.

,

 

,

وی توضیح داد: اکثر قریب به اتفاق آتش سوزی های شهرستان به علت عدم چینش صحیح لوازم در داخل واحد های تجاری و مسکونی اتفاق می افتد؛ بحث پیشگیری از حریق مساله بسیار مهمی است اما متاسفانه مردم ما هنوز نمی دانند قرار دادن یک سری لوازم در کنار همدیگر چه خطراتی را ایجاد می کند.

,

, ,

مسئول شیفت آتش نشانی درگز ضمن بیان اینکه مشاهدات حاکی از آن است که وقوع یک انفجار باعث رخ دادن آتش سوزی شد عنوان کرد: ایجاد انفجار مستلزم وجود تسریع کننده هایی همچون بنزین، نفت، تینر و استون است؛ این مواد باعث ایجاد حجم بسیار زیاد آتش در لحظه کوتاهی می شوند.

,

 

,

امیری اظهار کرد: عدم آگاهی مردم از خدمات آتش نشانی یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی آتش نشانان درگزی است؛ موارد بسیاری داشته ایم که پس از اطفاء حریق، در مورد هزینه های خاموش کردن آتش از ما سوال شده، غافل از اینکه پرسنل آتش نشانی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم هستند و تمام خدمات آنها به صورت رایگان صورت می گیرد.

,

 

,

وی افزود: از همشهریان عزیز خواهشمندیم به محض مشاهده آتش سوزی با ماموران ما تماس گرفته و از دخالت های شخصی برای غلبه بر آتش خودداری کنند، چرا که هر گونه تعلل و درنگ باعث شعله ور شدن و گسترش سطح آتش سوزی می شود.

,

, ,

کارشناس علت یابی حریق ضمن گلایه از بعضی افرادی که با حضور خود در صحنه باعث کند شدن روند خدمت رسانی می شوند تاکید کرد: بحث حریق یکی از مسائل کارشناسی شده است، لذا از همشهریان عزیز خواهشمندیم ضمن دور شدن از صحنه آتش سوزی و خلوت کردن محل کار آتش نشان ها، در مورد نحوه اطفاء حریق اظهار نظر نکنند.

,

 

,

امیری تصریح کرد: بسیاری از حریق ها همچون آتش سوزی مایعات احتیاجی به استفاده از آب نداشته و باید به وسیله پودر خاموش شوند، چرا که وجود آب باعث چند برابر شدن شعله آتش می شود؛ همچنین در بعضی حریق ها جریان الکتریسیته وجود دارد که استفاده از آب منجر به برق گرفتگی فرد آتش نشان می شود.

,

 

,

این آتش نشان درگزی اذعان داشت: خوشبختانه با تلاش و مدیریت خوب پرسنل آتش نشانی درگز، آتش سوزی مهار شد و به هیچ نقطه ای سرایت نکرد.

,

, ,

امیری در پایان ضمن تاکید مجدد بر رایگان بودن خدمات آتش نشانی گفت: همشهریان می توانند به محض مشاهده تمام وقایعی که مربوط به حوزه آتش نشانی می شود با شماره گیری تلفن رایگان 125 از تمام خطوط ثابت و همراه (حتی در تلفن های فاقد شارژ مکالمه) نیروهای آتش نشانی را از حادثه مطلع کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه