اخبار داغ

به بهانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س)/

ذکری که گره‌گشاست

ذکری که گره‌گشاست
درجایی از آیت‌الله ناصری خواندم که اگر کارت گره‌خورده، تسبیح حضرت زهرا(س) را بگو تا کارگشایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این مطلب به موضوعی پرداختیم که هم احادیثی در این زمینه وجود دارد و هم ذکر آن به قول آیت‌الله ناصری اگر گره‌ای به کاری باشد، کارگشاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

ذکری که بعدازآن پایان نماز بسیار سفارش می‌شود و خواندن در عین سادگی پر از معنا و پرمغز است.

,

روایات و احادیث مختلفی در خصوص این ذکر وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

,

امام صادق (ع) می‌فرماید که «ما امر می‌کنیم کودکان خود را به تسبیح فاطمه (س) چنانکه امر می‌کنیم آن‌ها را به نماز، پس ترک آن را مکن که هر که مداومت نماید بر آن ،شقی و بدبخت نمی‌شود»

,

امام محمدباقر (ع) فرمودند: «هر که تسبیح فاطمه (س) را بگوید و بعدازآن استغفار کند خدا او را بیامرزد و آن بر زبان صد است و در میزان عمل هزار، و شیطان را دور می‌کند و خدا را خشنود می‌‌گرداند».

,

و امام صادق(ع) در جای دیگری فرمودند: «هر که این تسبیح را بعد از نماز بگوید پیش از آنکه پاهایش را از حالت نماز بگرداند آمرزیده شود و بهشت بر او واجب گردد و نزد من از آنکه هزار رکعت نماز بگذارد در هرروزی بهتر است».

,

در این ذکر که به نام تسبیحات حضرت زهرا(س) معروف است؛   ۳۴ مرتبه: اللهُ اَکْبَر، ۳۳ مرتبه: اَلْحَمْدُلله، ۳۳مرتبه: سُبْحانَ الله خواند می‌شود که در ادامه به معنای آن هم به لحاظ اهمیت آن پرداختیم.

,

«الله اکبر»: انسان با گفتن «الله اکبر» به نهایت عجز خود اعتراف می‌کند و به ناتوانی‌اش به درگاه الهی بارها اقرار می‌کند.

,

«الحمدالله»: پس از آن‌که انسان به عجز و ناتوانی خویش در شناخت خالق اعتراف کرد، با گفتن «الحمدالله» که از افضل اذکار تسبیح است،‌وارد مرحله بعدی می‌شود.

,

«سبحان الله»: «سبحان الله» تعظیم مقام بلند و باعظمت خدا و منزه دانستن او ازآنچه مشرکان می‌پندارند، است و زمانی که بنده این کلمه را می‌گوید، همه فرشتگان بر او درود می‌فرستند».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه