اخبار داغ

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین:

بهترین مسیر تقویت وحدت شیعه و سنی، مکتب فاطمی است/ اهل سنت به جایگاه حضرت زهرا(س) اعتقاد دارند

بهترین مسیر تقویت وحدت شیعه و سنی، مکتب فاطمی است/ اهل سنت به جایگاه حضرت زهرا(س) اعتقاد دارند
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بهترین راه برای وحدت بین شیعه و سنی استفاده از مکتب حضرت زهرا(س) و فرمایشات گرانبهای ایشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی قابل در گفت وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: شیعه و سنی در این موضوع اتفاق نظر دارند که حضرت زهرا(س)یکی از اولیاءالله است و خداوند تبارک و تعالی این وجود گرامی را برای این برگزید که اولا مادر امامان و در ثانی اسوه زنان مسلمان جهان باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: از بیانات پیامبر اکرم(ص) اینطور برداشت می‌شود که حضرت زهرا(س) مقام والایی در جهان هستی دارد و مقام ایشان از جایگاه حضرت مریم (س) هم بالاتر است. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: محدوده مأموریت حضرت عیسی(ع)قوم بنی اسراییل بود اما فرزند حضرت زهرا(س)مأموریت جهانی دارد؛ بنابراین چنین زنی باید شایستگی آن را داشته باشد که جایگاه والاتری نسبت به سایر زنان عالم داشته باشد. 

قابل ادامه داد: حضرت زهرا(س) در زندگی شخصی یک اعجوبه است که به آسانی نمی‌توان گفت می‌توان به قله آن دست پیدا کرد بلکه باید در دامنه آن قله خوشه چینی کرد. 

وی گفت: گوشه‌هایی از زندگی حضرت زهرا(س) نقل شده که نشان می‌دهد این بانوی بزرگ اسلام چه روح بزرگ و باعظمتی دارد. 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین عنوان‌های کرد: در باب تربیت فرزند، حضرت زهرا(س) فرزندانی تربیت کرده که الگوی جهانیان هستند. 

قابل با بیان اینکه به جز حضرت زهرا(س ) تمام فرزندان پیامبر اکرم(س)در زمان حیات ایشان از دنیا رفتند، تصریح کرد: تمام مقاماتی که قرآن برای پیامیر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) ذکر کرده برای شخصیت فاطمه زهرا(س) هم همان مقامات ذکر شده است. اینکه حضرت زهرا(س) تنها زنی بود که در مباهله همراه پیامبر اکرم(ص)حضور داشتند، اهل سنت و تشییع اتفاق نظر دارند. 

وی با اشاره به نامگذاری بزرگترین دانشگاه اهل سنت به نام حضرت زهرا(س) بیان کرد: دانشگاه الازهر بزرگترین دانشگاه اهل سنت به شمار می‌رود که نام این دانشگاه از نام حضرت زهرا(س) گرفته شده است. 

این مسئولان افزود: این نامگذاری هم نشان می‌دهد که اهل سنت هم به جایگاه والای حضرت زهرا(س) و وجود مطهر ایشان اعتقاد دارند. 

وی اضافه کرد: بهترین راه برای وحدت بین شیعه و سنی استفاده از مکتب حضرت زهرا(س) و فرمایشات گرانبهای ایشان است، فرمایشات حضرت فاطمه(س) در باب معارف آسمانی و دینی بیانات ارزشمندی است که به دست ما رسیده و باید به آنها عمل کنیم. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اختلافی که در مورد حضرت زهرا(س) بین شیعه و سنی وجود دارد، یادآور شد: شیعه و سنی در مورد نحوه شهادت این بانوی بزرگ اسلام اختلاف نظر دارند اما از نظر جایگاهی، حضرت فاطمه(س)حجتی است که سخنش برای امت مسلمان قابل قبول است. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه