اخبار داغ

امام جمعه موقت مشهد؛

شهادت حضرت زهرا (س) نتیجه یک مبارزه سیاسی در دفاع از ولایت بود

شهادت حضرت زهرا (س) نتیجه یک مبارزه سیاسی در دفاع از ولایت بود
امام جمعه موقت مشهد گفت: شهادت حضرت زهرا (س) نتیجه یک مبارزه سیاسی در دفاع از ولایت بود که همین مبارزه سیاسی سبب شد تا عمر ایشان کوتاه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در گفتگو با صبح توس؛ با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا (س) از لحظه ولادت تا لحظه شهادت ایشان قابل توجه و درس های فراوانی است اما بسیاری از شخصیت های ایشان برای ما قابل درک و تصور هم نیست که عبارت از شخصیت معنوی ایشان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: ما نسبت به زندگی ظاهری این بزرگواران در حد فهم و شعور خودمان می توانیم از زندگی این عزیزان درس بگیریم که زندگی حضرت زهرا را باید در بخش های کنار رسول خدا، کنار امیرالمومنین(ع) و کنار فرزندان ایشان بررسی شود.

,

 

,

امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت رسول خدا در کنار امیرالمومنین دارای دو نقش همسر و امام است، گفت: قبل از رحلت پدر حضرت زهرا (س) یک بانوی شوهردار فرزند پرور و دارای زهد انقلابی است که با توجه به شرایط زندگی حضرت زهرا (س) در آن روز می توان فهمید.

,

 

,

وی ادامه داد: این سبک زندگی حضرت زهرا (س) در پیش از رحلت پدر گرامی شان در مواردی همچون همسرداری، فرزند پروری و زهد انقلابی باید سرمشق زندگی بانوان ایرانی باشد.

,

 

,

فرزانه با تاکید بر اینکه بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) شکل زندگی فاطمه (س) نیز عوض می شود، گفت: فاطمه (س) در این مدت زمان کوتاه ضمن اینکه هم شوهرداری می کنند هم فرزند پروری و هم دارای زهد انقلابی اند یک چهره دیگر از خودشان نشان می دهند که وارد یک مبارزه سیاسی می شوند.

,

 

,

وی تاکید کرد: این ورود حضرت زهرا (س) طوری بود که هیچ کدام از صحابه، همراهان و یاران امیرالمومنین و حتی خود حضرت امیر هم نمی توانستند برخزند و حق خود را بستانند که در این شرایط حضرت زهرا وارد صحنه دفاع از امام خود می شوند تا از امام زمان خود دفاع کنند.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه وقتی به خانه زهرا (س) حمله می کنند تعداد مرد دیگری غیر از امام علی (ع) نیز داخل منزل بوده اند، تصریح کرد: اینکه حضرت زهرا (س) به پشت در می آیند تا با آن ها صحبت کنند حرکتی حساب شده بوده است یا رفتن به مسجد و صحبت با مهاجرین و انصار و گریه های شبانه ایشان که بیت الاحزان می شود همه هدف دار بوده است.

,

 

,

وی عنوان کرد: شهادت حضرت زهرا (س) نتیجه یک مبارزه سیاسی در دفاع از ولایت بود که همین مبارزه سیاسی سبب شد تا عمر ایشان کوتاه باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه