اخبار داغ

امام جمعه شاهرود:

حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی دفاع از ولایت است

حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی دفاع از ولایت است
امام جمعه شاهرود گفت: زهرای اطهر در پیروی و دنباله روی بی چون و چرا از ولیّ خدا الگویی بی نظیر است بدون چشم داشت از امام معصوم پیروی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با اشاره به تقسیم بندی ادوار زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها براساس روایات و آنچه در قرآن بیان شده است گفت: ادوار زندگی حضرت فاطمه به پنج دوره قبل و حین ولادت، از ولادت تا ارتحال حضرت خدیجه سلام الله علیها، از ارتحال حضرت خدیجه تا ازدواجشان با حضرت علی علیه السلام (همان دوره ای که پیامبر اکرم حضرت فاطمه سلام الله را ام ابوها نامیدند)، از ازدواج تا ارتحال پیامبر اکرم صلی الله و از ارتحال پیامبر اکرم تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها تقسیم بندی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

وی اظهار کرد: دوره آخر زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها بگذاریم، دوره دفاع از امامت و ولایت است که معصومه خدا خودش، جانش و آبرویش را فدای امامت و ولایت کرد و امروز برای ما درسی بزرگ است.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به خطبه حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت پیامبر که به ناصحیح به خطبه فدک مشهور شده است افزود: حضرت فاطمه در این خطبه سخنانی درباره معارف و احتجاجی اسلام بیان کردند و در آخر نیز اشاره ای به فدک داشتند که صحبت های آن حضرت در دو بخش دیگر بسیار مهم تر است.

,

امینی بیان کرد: زهرای اطهر در این خطبه اطاعت از ولایت و امامت را در کنار نماز، زکات، روزه، امر به معروف و نهی از منکر آورده و فرمودند طاعت ما نظم دهنده ملت است، از ما پیروی کنید نظم می گیرید و امامت ما شما را از تفرقه و گسستگی نجات می دهد.

,

وی با تاکید بر اینکه اجابت دعوت خدا، رسول خدا و ائمه معصومین تنها راه رسیدن به حیات طیبه است تصریح کرد: قرآن محکم ترین سند امت اسلام است و افراد برای درک و فهم هر موضوع و عمل به آن باید برداشت صحیحی از کتاب خدا داشته باشند چرا که برداشت های ناصحیح و غلط منجر به تضادها و درگیری ها می شود.

,

امام جمعه شاهرود افزود: در کنار برداشت های ناصحیح و غلط که منجر به تضادها و درگیری ها می شود، هوا و هوس، قدرت و ریاست طلبی نقشه دشمن برای تضاد، درگیری و تفرقه نیز باعث انحراف از دین می شود.

,

امینی با تاکید بر اینکه دشمن بیشترین استفاده از تفرقه و تضاد بین امت اسلام را می برد اظهار کرد: "طاعتنا امامتنا" که زهرای اطهر فرمودند تنها نسخه شفابخش برای پرهیز از تفرقه و تضاد بین امت اسلام است و اگر امت اسلام می خواهد در زندگی فردی، تربیتی و اجتماعی نظام پیدا کند راهی جز اطاعت از اولیای حق ندارد.

,

وی تصریح کرد: زهرای اطهر در پیروی و دنباله روی بی چون و چرا از ولیّ خدا الگویی بی نظیر است بدون چشم داشت از امام معصوم پیروی کرد و اگر شیعه ای می خواهد دفاع از امامت و ولایت را بیاموزد دو کلید واژه طاعتنا و امامتنا نجات بخش و وحدت آفرین است.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه