اخبار داغ

معاون مدرسه علمیه قم مطرح کرد:

سیره حضرت زهرا (س) الگوی شایسته زنان

سیره حضرت زهرا (س) الگوی شایسته زنان
معاون مدرسه علمیه قم و مدیر گروه تبلیغی بصیرت جوین گفت: تبیین روش مبارزه ی حضرت زهرا (س)با انحرافات زمان خود نیاز جامعه امروز ما است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد محمدی پور ،معاون مدرسه علمیه قم  و مدیر گروه تبلیغی بصیرت جوین در گفت و گو با آل نور اظهار داشت: سبک زندگی فاطمی به معنای عمل به اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا(س) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آل نور,

 

,

وی با اشاره به برخی از فضایل حضرت زهرا (س) افزود:  روزی حضرت زهرا (سلام الله علیها) برخی رفتارهای مردم را برای رسول  خدا(صلی الله علیه و آله) نقل کردند. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به ایشان فرمودند: بهترین پیامبران منم و من پدر تو هستم؛ بهترین اوصیاء علی است و شوهر تو می باشد، بهترین شهداء حمزه است و عموی تو می باشد، سبطان این امت حسن و حسین هستند که فرزندان تو می باشند و قسم به خدایی که جانم در دست اوست، مهدی این امت از فرزندان تو است.

,  , . ,

 

,

معاون مدرسه علمیه قم درباره الگو بودن حضرت زهرا (س) ، بیان داشت: ما در قرآن سه نوع الگو داریم که عبارتند از: الگوی عام: مانند صادقین در آیه ی «کونوا مع الصادقین»، الگوی خاص: مانند ادریس و آسیه زن فرعونو الگوی اخص: مانند رسول الله که اسوه ی حسنه معرفی شده اند.

, .,


حجت الاسلام محمدی پورتصریح کرد: حضرت زهرا(س) کسی است که الگوی اخص دست او را بوسیده است،چرا که  در روایات آمده وقتی حضرت زهرا(س) بر پیامبر وارد می شدند، پیامبر چهار کار را انجام می داد: خوش آمد می گفت ؛ بلند می شد و به استقبال او می رفت ؛ او را در جای خود می نشاند ؛ دست او را می بوسید.

,
, .,

 

,

مدیر گروه تبلیغی بصیرت جوین معنویت، دشمن شناسی، عفت، ساده زیستی، امانت داری را جزء اصول زندگی حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: متأسفانه  امروز معنویت در زندگی ها کم رنگ و طلاق زود هنگام بسیار رایج شده است.

,

 

,

وی  ادامه داد: تبیین روش مبارزه ی حضرت زهرا (س)با انحرافات زمان خود  نیاز جامعه امروز ما است.

,

 

,

معاون مدرسه علمیه قم یادآور شد: حضرت زهرا (س) در مواجهه با انحرافات زمان خود از چند روش مثل خطبه خواندن، تحریم کردن (با روی برگرداندن)، خفای قبر، حرکت (به درب خانه ی مهاجر و انصار)
و گریه کردن، استفاده کرد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه