اخبار داغ

تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی قرچک برگزار شد

تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی قرچک برگزار شد
تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی شهرستان قرچک همزمان شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قرچک آنلاین ؛ محبین و دوستداران بانوی گرامی  دخت نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم از قبل از نماز ظهر و عصر در شهرستان قرچک در قالب هئیت های مذهبی از میدان امام خمینی(ره) به سمت مصلای قرچک حرکت کردند تا در اجتماع بزرگ عزاداری فاطمی حضور یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین, قرچک آنلاین, قرچک آنلاین,

کسبه نیز با تعطیل کردن مغازه و محل کسب، عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را به نمایش گذاشته و همراه با اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان به عزاداری پرداختند.

,

حجت السلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا سلام‌الله علیها بیان داشت: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای مطالعه و تحقیق در زندگی حضرت فاطمه(س) است که هر چه بیشتر با اخلاق و سیره این بانوی بزرگوار به ویژه جوانان و نوجوانان آشنایی پیدا کنند و با پند گرفتن از سیره این بانوی والای مقام، ایشان را سرلوحه و اسوه خود قرار دهند.

,

, , ,

وی با اشاره به مهم‌ترین پیام حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی که ولایت مداری است، تاکید کرد: در مجالس متعلق به حضرت فاطمه (س)، چون موضوع دفاع دخت پیامبر اکرم (ص) از ولایت مطرح است می‌توان معرفت افزایی کرد، تا مردم بدانند ولایت محور است و حضرت فاطمه (س) فدایی ولایت هستند.

,

اسماعیلی گفت:فرشتگان بر آن حضرت فرود می‌آمدند، با او مأنوس می‌شدند و با او سخن می‌گفتند و محبین حضرت فاطمه(س) از آتش جهنم دور خواهند می ماند.

,

وی افزود: آگاه به زمان بودن یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) بود، ایشان دختری همراه با پدر و همسری نمونه و صبور برای حضرت علی(ع) بودند و به شایستگی فرزندان خود را تربیت کردند.

,

, , ,

امام جمعه قرچک  تاکید کرد: در عظمت و بزرگی مقام و جایگاه بانوی اسلام همین بس که طی عمر کوتاه خود به مقام «سیده‌ نساء العالمین» رسید، یعنی از همه‌ زنان بزرگ و قدیس طول تاریخ برتر است، دخت نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم اقیانوسی از معرفت و عبودیت و قداست و عروج معنوی بود.

,

وی تصریح کرد: حصضرت زهرا سلام‌الله علیها عزیزترین خلق خدا است و بهترین بندگان و اشرف انبیا حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و همه بندگان مخلص خدا منتظراند تا وارد بهشت شود و فاطمه سلام‌الله علیها با جلالیت و کرامت با ۶۰۰ ملک وارد بهشت می شود و شما بانوان باید شکرگذارباشید که زهرا سلام‌الله علیها را دارید.

,

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: در روز شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها همین تجمع بهترین راه نزدیک شدن به ائمه اطهار علیهم‌السلام است و آنچه بیش از عزاداری اهمیت دارد، شناخت و بصیرت نسبت به ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگوار است، بانویی که معرفت نسبت به ویژگی‌های رفتاری و سیره عملی وی می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه و تحکیم‌ بخش بنیان خانواده‌ها باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه