اخبار داغ

عضو ستاد نمازجمعه بخش گلستان:

قسم دروغ، آفت معاملات است / فرهنگ سئوال کردن باید در جامعه نهادینه شود

قسم دروغ، آفت معاملات است / فرهنگ سئوال کردن باید در جامعه نهادینه شود
عضو ستاد نمازجمعه بخش گلستان گفت: قسم خوردن در معاملات به ویژه قسم دروغ، آفت معاملات است و باعث بروز مشکلاتی در امور افراد می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین تیری عضو ستاد نمازجمعه بخش گلستان در گفت‌وگو باخبرنگار بهارستانه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، بیان داشت: فرهنگ پرسش و پاسخ یکی از سفارشات دین اسلام می باشد، چراکه انسان می بایست نسبت به آن دسته از مسائلی که نیازمند است، اهتمام بورزد و آن مسائل را یاد بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارستانه,

وی در ادامه با بیان این امر که انسان باید بپرسد و سئوال کردن را عیب خود نداند، تصریح کرد: نداستن به ویژه در جامعه امروز یک عیب است اما پرسیدن به هیچ وجه عیب نمی باشد و اگر نپرسد یک آفت در مسئله دین به نام خود درمانی ایجاد می شود یعنی اینکه از خود حکمی را صادر برای یک امر دینی یا غیردینی صادر می کنیم و که این موضوع آفت دین می باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین تیری در ادامه باتاکی بر اینکه فرهنگ پرسش و پاسخ باید در جامعه نهادینه گردد و در خصوص هر مسئله‌ای از شخص متخصص سئوال شود، عنوان داشت: سئوال نکردن یک نوع آفت است و مانند هر قرصی که بدون مجوز استفاده شود، ضرر دارد در دین هم همین مسئله وجود دارد و شبهات و دین خود ساخته ایجاد می شود.

,

وی همچنین به آفت معاملات اشاره کرد و تبیین کرد: قسم راست در معامله مکروه و قسم دروغ حرام است و در واقع قسم در معاملات نوعی آفت به حساب می آید، چراکه باعث بروز مشکلاتی در این راستا می گردد.

,

عضو ستاد نمازجمعه بخش گلستان درپایان باتوجه به اینکه برخی افراد حتی زمان‌هایی که نیازی به قسم خوردن نیست، قسم می خورند و حتی بعضی از این قسم‌ها دروغ است، افزود: برخی اوقات دروغ حرف می زنند و می گویند اگر دروغ نگوییم سود نمی کنیم و معامله انجام نمی شود، و با قسم خوردن سعی در باور پذیر کردن دروغ خود دارند، غافل از اینکه آفت به جان معاملات خود می اندازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه