اخبار داغ

مسئول هیئت انصار ولایت یزد:

فاطمه‌(‌س) الگویی تمام عیار است/ مراقب سوء‌استفاده دشمن علیه ارزش‌‌های اسلامی باشیم

فاطمه‌(‌س) الگویی تمام عیار است/ مراقب سوء‌استفاده دشمن علیه ارزش‌‌های اسلامی باشیم
مسئول هیئت انصار ولایت یزد با بیان اینکه فاطمه‌(‌س) الگویی تمام عیار است، گفت:‌ بر هر نقطه ای از زندگی حضرت زهرا‌(‌س) دست بگذاریم درمی‌یابیم هیچ سستی و سهل‌انگاری در زندگی ایشان وجود نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدبانو، «حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد» مسئول هیئت انصار ولایت یزد ‌در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) تاریخ مصرف نداشته و به زمان خاصی تعلق ندارد، اذعان کرد: شخصیت ایشان مانند خورشید مافوق زمان، مکان و شرایط بوده و در همه اعصار و قرون به طور یکسان در حال تابش است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,
وی با اشاره به اینکه نمی‌شود حضرت زهرا(س) را الگویی برای یک هزار و 400 سال پیش دانست، ادامه داد: برجستگی شخصیت ایشان باعث شده که در هر زمان و مکانی الگوبرداری از ایشان ممکن باشد. 
,
حجت الاسلام مهدوی‌نژاد با اشاره بر اینکه اسلام کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی است، تصریح کرد: پیشرفته‌‌ترین و نهایی‌ترین دستورات خداوند در این دین وجود دارد و حضرت زهرا(س) به عنوان نماینده جنس زن در نظام جامعه اسلامی است. 
,
وی افزود: زنان می‌توانند با اقتدا به حضرت زهرا (س) از تمام حقوق و وظایف یک زن اطلاع پیدا کرده و با عمل به آنها در نهایت سعادت دنیوی و اخروی خود را رقم بزنند. 
,
دبیرکانون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی یزد با بیان اینکه زهرا(‌س) به‌عنوان یک فرزند برای پدر و مادر خود یک آرامشگر جدی و حقیقی بودند، خاطر نشان کرد: پیامبر در همان دوران کودکی ‌به حضرت زهرا‌(‌س) لقب «ام ابیها» دادند، بدان جهت که گویی برای پدر خود مادری می‌کرده‌اند. 
,
وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار وقتی به همسری حضرت علی‌‌‌(‌ع) ‌در آمدند، ‌نه تنها هیچ مانعی برای مجاهدت و انجام رسالت‌های ایشان نبودند؛ بلکه یاریگر و مشوق بودند.حضرت علی‌(‌ع) در مورد همسرداری ایشان فرمودند « ‌فاطمه‌‌(‌س)‌ بهترین همسر و بهترین کمک برای اطاعت خداوند هستند». 
,
حجت الاسلام مهدوی‌نژادخاطرنشان کرد: وقتی به عنوان مادر به شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نگریم تربیت چهره‌های تابان عالم را در کارنامه ایشان می‌بینیم ؛ ‌چهره‌هایی‌ که تاریخ بشریت را تحت تاثیر قرار دادند. 
,
 وی با اشاره به اینکه در لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا سلام‌ا‌لله‌علیها درسی برای ما نهفته است، گفت: مهرِمادری متعالی وانتقال فضایل خود به فرزندان تربیت صحیح فرزندان این بانوی بزرگوار را رقم زده است. 
,
مسئول هیئت انصار ولایت یزد ‌ادامه داد: در این فرصت کم خیلی نمی‌توان از ظرایف و نکات تربیتی ‌که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در زندگی‌شان به کار می‌بردند، گفت؛ به عنوان مثال حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها هنگام خواندن لالایی برای فرزندانشان از اشعاری پربار، پرمعنا ‌و با القائات مثبت استفاده می‌کردند؛ ایشان حتی در لالایی‌هایشان شخصیت پدر خانواده را به عنوان فردی مثبت،‌ والا و الگویی برای فرزندانشان معرفی می‌کردند. 
,
وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:  دانش بالای زهرا‌(‌س) و آموزش معارف اسلامی، تفاسیر آیات قرآن و بیان احکام شرعی برای بانوان جامعه خود،‌ حضور در جنگ‌‌هایی که رخ می‌داد به عنوان پرستار و مداواگر، سخنرانی‌‌های مختلف در حمایت از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و حضرت علی علیه‌السلام و خطبه فدکیه نمونه‌هایی از فعالیت‌های اجتماعی ایشان است. 
,
حجت الاسلام مهدوی‌نژاد افزود: در هر صحنه و نقطه‌‌‌ای از زندگی ایشان که دست بگذاریم، هیچ سستی و سهل انگاری در زندگی ایشان وجود نداشته است و همیشه در قله بودند؛ به همین دلیل است که می‌گوییم این بانوی بزرگوار بهترین الگو برای زنان عصر ما هم هستند. 
,
 وی به دختران جامعه ایران اسلامی توصیه کرد هیچ وقت کورکورانه نسبت به داشته‌ها و سرمایه‌های خود پشت نکنند و افزود: نباید شبهه‌ها و زمزمه‌های دشمنان را در هر عرصه‌ای که ورد می شود را بدون بررسی و مطالعه تکرار کرده و به آن معتقد شویم. 
,
این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه یک بانوی فرهیخته حتماً نسبت به مسائلی که در جامعه وجود دارد حساس بوده و سعی می‌کند با مطالعه و بررسی دقیق به آنها بپردازد،‌ خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های امروز در جامعه شاهد آن هستیم، نه گفتن ‌برخی به بعضی از ارزش‌های اسلامی است که این ناشی از عدم بررسی و مطالعه بوده و این افراد در ناآگاهی به هویت خودشان پشت می‌کنند. 
,
انتهای پیام/‌
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه