اخبار داغ

تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام بردستان مردم قدرشناس روستای موسویه قاینات

تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام بردستان مردم قدرشناس روستای موسویه قاینات
پیکر مطهر دو شهید گمنام بردستان مردم روستای موسویه از توابع شهرستان قاینات تشییع و در بوستان ولایت این رو ستا آرام گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، این روزها و در ایام فاطمیه  قاینات میزبان دو  لاله سرخ کربلای ایران بود که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از دین با تاسی از شهدای کربلا به شهادت رسیدند تا امروز اسلام محمدی(ص) حفظ و کشور ایران و منطقه از امنیت برخوردار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

خیابان شهدا و کوچه منتهی به گلزار شهدای چاهک آماده میزبانی از شهداست،زن ومرد،پیر و جوان همه آمده بودند تا شمیم عطر شهدا را احساس کنند.

,

, ,

مردم دو روستای چاهک وموسویه چشم انتظار پیکر مطهر شهدا هستند،شهدا که واردروستای چاهک  می شوند نوای  صلوات برکوچه طنین انداز می شود .

,

 

,

روستایی که به قول فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی جزء اولین روستاهایی است که در سطح کشور میزبان شهید گمنام شده اند.

,

 

,

شهدا بر دستان مردم چاهک وموسویه تشییع شدند ودر روستای موسویه پس از اقامه نماز برپیکر مطهرشهدا ،در بوستان  ولایت روستای موسویه  آرام گرفتند.

,

 

,

, ,

این بار نیز مردم با همه غیرت‌شان آمدند تا در اجر تشییع پیکر شهید شرکت کنند. فریاد یا زهرا(س)یا حسین(ع) و یا زینب(س) فضا را پر کرد، اشک از چشمان مرد وزن ،پیر وجوان  سرازیر شد، مادران انگار بر فرزند شهید خود می‌گریستند و مردان باز مانده از غافله شهادت بر این حسرت گریه می‌کردند و جوان‌ترها که آن زمان را درک نکرده بودند از دیدن این صحنه‌ها با یاد محرم و عاشورا بغض کرده و ناله می‌کردند.

,

 

,

مردم روستاهای چاهک وموسویه،امروز حضرت زهرا(س) را میزبان شهدا دانستند و به یاد کربلای امام حسین(ع) امان از دل زینب سردادند.

,

 

,

دراین مراسم ،نگاه به جمعیت ودلهای شکسته که می‌کردی، متوجه می‌شدی که این شهدا دیگر غریب وتنها نیستند زیرا چشمان یک شهر برایشان اشک ریخته است انگار این مادران  در فراق فرزندان شهید خود در گوش شهدای گمنام این چنین زمزمه می‌کردند، لا لا لالا گل پونه، خوش اومدی به خونه، لالالالا گل دشتی چرا مادر اینگونه برگشتی..

,

دختران نوجوان وپسران جوانی را دیدم با اینکه درآن زمان دفاع مقدس را درک نکرده و ندیده بودند، اما به دنبال شهدا بودند .

,

علی اکبر 13 ساله روستای موسویه چنان بر سر مزار شهدا اشک می ریخت که گویی شهدایی که دراین مکان دفن می شوند برادر و یا پدرش بود.

,

, ,

وقتی از او علت این اشک ریختن را سوال می کنی ،می گوید: اگر این شهدا نبودند ما اکنون این آرامش را نداشتیم و این اشک هایم به جای اشک های برادرشهید است که اکنون در بین مانیست و آماده ام تا برای این شهدا برادری کنم.

,

او می گوید : شهدا اگر نبودند اکنون من وشما دراین جای از مملکت با آرامش زندگی نمی کردیم و از شهدا می خواهد که برای فرج امام زمان(عج) و سلامتی آقا دعا کنند.

,

آری ،امروز ودر سالروز شهادت بی بی دوعالم حضرت زهرا(س) دوشهید در  بوستان ولایت روستای موسویه  آرام گرفتند و ملجا ومامن مردمانی شدند که سالیان سال بود به دنبال عطر و طراوت این شهدای گمنام در روستایشان بودند .

,

 

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه