اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی رشتخوار خبر داد؛

دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در محوطه باستانی کوده رشتخوار

دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در محوطه باستانی کوده رشتخوار
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار گفت: 3 حفار غیر مجاز که اینبار به جان محوطه باستانی ۵ هزار ساله روستای کوده در بخش جنگل شهرستان رشتخوار افتاده بودند، در اقدامی غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم کامیاب مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار ظهر امروز  در گفتگو با خبرنگار چهل ماه نیوز،گفت: 3 حفار غیر مجاز در محوطه باستانی کوده (سنگرد خلیل) واقع در روستای کوده این شهرستان دستگیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

وی با اشاره به اینکه حفاران روز گذشته در حال حفاری در این محوطه بودند؛ گفت: به محض اطلاع از حضور حفاران غیر مجاز، نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان رشتخوار 4 حفار غیر مجاز را همراه با تجهیزات حفاری در محوطه باستانی کوده مشاهده، که 3 نفر در حین کاوش دستگیر و 1 نفر از حفاران متخلف به دلیل تاریکی و عوارض زمین متواری شد، که پس از صورتجلسه جهت سیر مراحل قضایی تحویل مقامات قضایی گردیدند.

,

 

,

وی افزود: حفار متخلف متواری شده، هم اکنون شناسایی شده و به زودی تحویل مقامات قضایی می‌شود.

,

 

,

رئیس میراث فرهنگی شهرستان رشتخوار گفت: از 4 حفار متخلف یک دستگاه خودروی وانت پیکان و تعدادی ادوات حفاری از جمله بیل، کلنگ، کپسول هوا، موتور برق و... کشف و ضبط شد که  تجهیزات کشف شده جهت اجرای حکم تحویل مقامات قضایی شد.

,

 

,

کامیاب افزود: با توجه به اخبار، گزارشات ارسالی و سرکشی های متناوب از محوطه های تاریخی شهرستان، این نمایندگی جهت حفاظت از محوطه ها و بناهای تاریخی و جلوگیری از کاوش حفاران غیر مجاز، از ابتدای سال تاکنون 8 نفر از حفاران متخلف را دستگیر که برای 2 نفر از متهمین 3 سال حبس تعزیری همراه با جریمه نقدی، صادر گردیده است و پرونده های دیگر در حال بررسی، صدور و اجرای حکم هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه