اخبار داغ

در واکنش به جنایات دراویش گنابادی؛

جناب یونسی! دقیقا کجایی!؟/چه کسانی به خیال خودشان درگیری دراویش گنابادی را رفع و رجوع کردند؟!

جناب یونسی! دقیقا کجایی!؟/چه کسانی به خیال خودشان درگیری دراویش گنابادی را رفع و رجوع کردند؟!
سابق بر این در خبری امده بود که با کمک علی یونسی مشاور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری و از طریق رایزنی با دراویش توانستند مشکل تجمهع و درگیری دراویش گنابادی را رفع و رجوع کنند، حال با جنایات شب گذشته دراویش گنابادی باید پرسیدجناب یونسی! دقیقا کجایی!؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازرودآور؛ آشوب به راه افتاده از سوی تعدادی از دراویش گنابادی با تلاش مأموران نیروی انتظامی به پایان رسید اما در این واقعه ۳ مأمور ناجا و دو بسیجی به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

همین خبر کافی است تا آنانی که باید به فکر بیافتند زودتر دست به کار شوند و تصمیمات لازم را بگیرند.

,

و اما در این بین سابق بر این، برخی که از حرکات مذبوحانه دروایش به گونه ای حمایت کردند، در واکنش به حرکت آنان، خسرو نوروزی از فعالان عرصه رسانه استان همدان در یادداشتی نوشت: 

,
جناب یونسی! دقیقا کجایی!؟
, جناب یونسی! دقیقا کجایی!؟,
دیگر کسی نیست که از چندین روز اغتشاش ، عربده کشی و آشوب اعضای فرقه دراویش گنابادی در تهران خبردار نشده باشد . آشوبی که در قلب مرکز ایران از رآفت نیروهای انتظامی سوء استفاده می شود و رسما و علنا برای آزادی فرد متهم دستگیر شده اولتیماتوم نیم ساعته تعیین می کنند ! 
,
بر اساس اعلام سخنگوی نیروی انتظامی ، با ورود نیروهای خدوم نظم و امنیت ، گردن کشان لوس که برخی با عینک مذاکره از نوع باج دهی برجامی ، آنان را روز به روز گستاخ تر کرده بودند در چنگ قانون گرفتار شدند .
,
 
,
در همین زمینه پس از تجمعات چند هفته گذشته طرفداران این فرقه، استاندار تهران در تاریخ سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ گفته بود: با کمک علی یونسی مشاور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری و از طریق رایزنی با دراویش توانستند مشکل تجمع و درگیری دراویش گنابادی را رفع و رجوع کنند. 
,
همچنین یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با مشاور امور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری، استانداری تهران و دیگر مسئولان امنیتی و انتظامی از مرتفع شدن مشکلات اخیر در مورد دراویش گنابادی خبر داد و گفت که این شیوه حل این مشکل می‌تواند الگویی برای مرتفع کردن دیگر مشکلات کشورباشد!!؟؟
,
قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت درگیری‌های اخیر مقابل منزل نورعلی تابنده و تجمع دراویش گنابادی در این محل اعلام کرد: خوشبختانه با بکارگیری درایت، عقلانیت  و برقراری تفاهم در فضایی تعاملی و با استفاده از خبره‌گی افراد توانمند این حواشی بدون کوچکترین مشکلی در آستانه ۲۲ بهمن ماه ختم به خیر شد!؟
,
وی با اشاره به پیگیری این مسئله ازطریق استانداری تهران گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با آقای مهندس مقیمی داشتیم درباره این مسئله مذاکراتی صورت گرفت. استاندار تهران از طریق رایزنی با حجت الاسلام یونسی مشاور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری این مشکل را مدیریت و حل کرد.
,
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس همچنین به نگرانی دراویش گنابادی در این رابطه اشاره کرد و گفت: این افراد نگران بودند که برخورد با آنها ادامه یافته و فضا برایشان تنگ‌تر شده و دستگیر شوند اما ماموران امنیتی و  انتظامی تاکید کردند که قصد چنین کاری را ندارند و صرفاً قصد دارند که به دراویش گنابادی هشدار دهند که به این پیام‌ها وفراخوان‌های منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند .
,
 
,
میرزایی‌نیکو خاطرنشان کرد: در مجموع با درایت حجت‌الاسلام یونسی و مهندس مقیمی و دیگرمسئولان امنیتی و انتظامی و همچنین در پی مذاکراتی که با برخی از این عزیزان صورت گرفت، عملاً مشکلات به وجود آمده بدون هیچ‌گونه تنش حل شد و دراویش گنابادی نیز تاکید کردند که قصد ادامه تنش ندارند.
,
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی پیشتر در خصوص برخورد با تحرکات و اقدامات فرقه گنابادی گفته بود : آنچه در سال‌های قبل علیه دراویش گنابادی اتفاق افتاد و نگاه دولت به نوع مواجهه با فرق، آن اتفاقات ناگوار بودند و بعد هم تکرار نشدند .  وی افزود: آن حرکت، یک حرکت خودسرانه بود که خارج از حاکمیت و حکومت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. 
,
آنچه از مجموع سخنان یونسی بعنوان مشاور امور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری، استاندار تهران و نماینده مجلس بر می آید ظاهرا مذاکرات در هر زمینه ای برای آقایان فقط یک پلن دارد و آن هم اعتماد کامل به طرف مذاکره و عقب نشینی گام به گام.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه