اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی:

حضرت زهرا(س) با خطبه‌های روشنگرانه نقاب را از چهره نفاق کنار زد/ فدک و تسبیحات دو هدیه رسول خدا به حضرت فاطمه(س) بود

حضرت زهرا(س) با خطبه‌های روشنگرانه نقاب را از چهره نفاق کنار زد/ فدک و تسبیحات دو هدیه رسول خدا به حضرت فاطمه(س) بود
تولیت آستان قدس رضوی گفت: جریانی می‌خواست امامت را در خلافت هضم کند و تمام تلاش‌های پیامبر(ص) را در پوشش نفاق از بین ببرد اما فاطمه زهرا (س) با دو وسیله خطبه‌های روشنگر و آتشین و اشک، نقاب را از چهره نفاق کنار زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که امشب در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد، با تأکید بر اینکه حضرت صدیقه کبری(س) مظهر تمام اسماء حسنه و صفات الهی است، اظهار کرد: اگر زندگی انسان در پرتو نورانیت حضرت صدیقه کبری(س)، کوثری نشود، آنگاه تکاثری خواهد شد و راه اینکه انسان مشی کوثری داشته باشد و گرفتار زندگی تکاثری نشود، تنها تأسی به آموزه‌ها و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در تعریف معنای زندگی کوثری، عنوان کرد: زندگی کوثری پیروی از سیره فاطمی و شکل دادن به تمام شئون زندگی در پرتو انوار نورانی آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا(س) است.

,

تولیت آستان قدس رضوی فاطمه زهرا(س) را منشأ و سرچشمه تمام خیرات عالم دانست و با اشاره به تسبیحات حضرت صدیقه کبری(س)، این اذکار را از بزرگ‌ترین هدیه‌های پروردگار متعال برای بشریت دانست و گفت: وجود مقدس پیامبر(ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت فاطمه زهرا(س) اعطا کردند که هدیه ملکی، فدک و هدیه ملکوتی تسبیحات حضرت زهرا(س) بود و بر هر مسلمانی سفارش شده فرزندان خود را به این تسبیحات ملتزم کند، زیرا در این تسبیحات تمام مبانی دینی و اعتقادات اسلامی نهفته است.

,

وی افزود: این تسبیحات جزو بهترین و برترین تعلیم‌های خداوند برای بشریت است که به آن حضرت تعلیم داده‌شده تا دیگران نیز از آن بهره بجویند.

,

رئیسی بیان کرد: جریانی می‌خواست امامت را در خلافت هضم کند و تمام تلاش‌های پیامبر(ص) را در پوشش نفاق از بین ببرد اما فاطمه زهرا (س) با دو وسیله خطبه‌های روشنگر و آتشین و اشک، نقاب را از چهره نفاق کنار زد.

,

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) برای تمام بشریت منشأ خیروبرکت است و تمسک جستن از ایشان و فرزندان گران‌قدرشان راه نجات بشریت است.

,

تولیت آستان قدس رضوی افزود: وجود مقدس فاطمه زهرا(س) سرمایه‌ای ارزشمند برای پیامبر اکرم(ص) بود. بدون شک اگر مردم راه و روش دخت پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند به جاودانگی خواهند رسید زیرا این بانوی بزرگ اسلام به دنبال رواج عدالت اجتماعی و اخلاق انسانی در جامعه بود.

,

وی گفت: بزرگ‌ترین نگرانی حضرت فاطمه(س) وجود نفاق پوشیده در جامعه بود. شناساندن منافقان که علنی در جامعه فعالیت می‌کنند سهل است، اما کار زمانی سخت می‌شود که مردم بخواهند منافقانی را بشناسند که نقاب بر صورت دارند.

,

رئیسی خطبه‌های صدیقه کبری را در روشنگری واقعیت‌های زمانه حائز اهمیت دانست و بیان کرد: بشریت امروز اگر بخواهد از شبهات و گمراهی نجات پیدا کند راهی جز رفتن به در خانه این بزرگوار ندارد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه