اخبار داغ

یک فعال اجتماعی و استاد دانشگاه مطرح کرد؛

زهرای مرضیه مدافع اصلی عفاف و حجاب بود/نسل امروز فضایل دینی-اخلاقی حضرت فاطمه(س) را بشناسند

زهرای مرضیه مدافع اصلی عفاف و حجاب بود/نسل امروز فضایل دینی-اخلاقی حضرت فاطمه(س) را بشناسند
یک فعال اجتماعی و استاد دانشگاه گفت: خصیصه های دینی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س)الگویی بارز برای زندگی نسل امروز ماست؛ جوانان می توانند این فضایل را شناخته و آنها را در زندگی روز مره خود عملیاتی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، پری ملکی گلندوز، فعال اجتماعی و استاد دانشگاه در گفتگو با کوثرخبر، در خصوص الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س)، با اشاره به ولایتمداری و دفاع از حریم عفاف و حجاب این حضرت اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی و... الگویی کامل برای جهانیان است، سیره آن حضرت مختص دوره های خاص یا برای جوانان دیروز و امروز نیست بلکه همه می توانند از صبر و استقامت، ولایتمداری، دینداری، حجب و حیا و ... حضرت فاطمه زهرا(س) بهره برده و الگو گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

وی افزود: ابعاد زندگانی حضرت فاطمه(س)، شاخصه های بسیاری را هم در بعد معنوی و هم در بعد اقتصادی دارد، ساده زیستی، اسلام مداری، خدامحوری، تکلیف مداری و اطاعت از امر الهی از جمله ابعاد زندگانی آن حضرت است.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه زهرای مرضیه مدافع اصلی عفاف و حجاب بود ادامه داد: انسان عفیف، کسی است که خود را تسلیم تکلیف می کند، امر الهی را اطاعت کرده و از نهی الهی برحذر باشد؛ بزرگترین خصیصه حضرت فاطمه زهرا (س) عفت است، این خصیصه، ایشان را در تمامی عالم سرآمد کرده فلذا جوان امروز نیز باید با واکاوی زندگی حضرت زهرا (س)، در موقعیت های مختلف خود را با این چنین صفات خداپسندانه تطبیق داده و در آستان درخشان ایشان خود را ببیند.

,

ملکی گلندوز یادآور شد: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، امام شناسی، امام مداری و واگذار کردن امر به امام نیز سرآمد بودند، این ویژگی زهرای مرضیه را در ابعاد مختلف زندگی خانوادگی، اجتماعی، فردی و سیاسی ایشان می توان دید.

,

وی در خطاب به دختران و پسران جوان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه دین و فرهنگ جامعه اسلامی با هجمه خصمانه ای که دشمنان اسلام تدارک دیده اند، سخت در خطر افتاده و این تهدید همه روزه افزون تر می شود، فضای مجازی و استفاده بدون رویکرد دینی و اسلامی از آن من جمله این هجمه هاست که جوانان را درگیر خود کرده و متاسفانه بسیاری از آنان را نیز تحت سیطره خود قرار داده است.

,

این فعال اجتماعی اضافه کرد: با این تفاسیر فرهنگ، آداب و رسوم و اخلاق ما تحت شعاع قرار گرفته است، اگر خود را در سایه سار زندگانی پر برکت و سراسر نور ائمه اطهار (ع) قرار دهیم و وجودمان را زینت بخشیم، قطعا در این زمینه نیز پیروز میدان خواهیم بود.

,

ملکی گلندوز در پایان با بیان اینکه نسل امروز فضایل دینی-اخلاقی حضرت فاطمه(س) را بشناسند خاطرنشان کرد: دخت نبی مکرم اسلامی، حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی با پوشش، عفاف، حجاب و گفتار برتر بودند که می توانند در این زمینه ها نیز الگوی بارز برای نسل امروز ما باشند؛ به طوری که نسل امروز می توانند این فضایل را شناخته و آنها را در زندگی روز مره خود عملیاتی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه