اخبار داغ

تازه مسلمان کانادایی مطرح کرد:

خانواده ام تحت تاثیر تکفیری ها مخالف دین اسلام هستند/ بالاترین سطح امنیت جهان در ایران وجود دارد

خانواده ام تحت تاثیر تکفیری ها مخالف دین اسلام هستند/ بالاترین سطح امنیت جهان در ایران وجود دارد
تازه مسلمان کانادایی گفت: خانواده ام به دلیل شناخت کم و اطلاعات غلطی که نسبت به دین اسلام داشتند به من معترض بودند، پس از واقعه 11 سپتامبر مسلمان شدم و آن موقع به دلیل هجمه هایی که وهابی ها و تکفیری ها علیه اسلام داشتند فشار علیه مسلمانان زیاد بود و من هم به همین دلیل تحت فشار بودم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز،گرگوری سودن در سال 1985 میلادی در شهر پستوبر کشور کانادا دیده به جهان گشود، وی در خانواده ای مسیحی رشد یافت اما از دوران کودکی درباره دین خود دچار تردید بود که همین عامل سبب شد تا از طریق اینترنت با جوان شیعه ای آشنا شود و درباره دین اسلام و مذهب تشیع تحقیق کند.

سودن در سال 2001 و پس از حادثه یازده سپتامبر و در اوج هجمه های صورت گرفته علیه مسلمانان دین اسلام را انتخاب کرد و شیعه شد و نام خود را به علی مهدی تغییر داد.

علی مهدی با آن که فشارها و سختی های زیادی را بابت مسلمان شدن از سوی خانواده اش متحمل شد اما تمام فرایض دینی را به صورت کامل انجام می دهد که مورد سرزنش خانواده اش نیز قرار می گیرد ، به دلیل سختی ها و مشکلاتی که در کشور کانادا برای مسلمانان وجود دارد در سال 2010 کشور ایران را برای زندگی انتخاب می کند.

وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ از دانشگاهی در کانادا است و هم اکنون مشغول تحصیل علوم دینی در مرکز جامعه المصطفی شهر مقدس قم است.

با وی درباره علت اسلام آوردن و انتخاب مذهب تشیع و مشکلات و سختی هایی که برای انتخاب این مسیر متحمل شده به گفت و گو نشسته ایم.

چه عاملی سبب شد تا به دین اسلام علاقه مند شوید؟

علی مهدی: هنگامی که نوجوان بودم به ادیان مختلف و فرهنگ ها و تاریخ دیگرکشورها علاقه داشتم و نسبت به مذهب کاتولیک رضایت نداشتم وتلاش می کردم درباره دین های دیگر تحقیق کردم که بر این اساس از طریق اینترنت با شخص مسلمانی آشنا شدم و با او درباره دین اسلام صحبت کردم و این موضوع زمینه ای شد تا پس از آشنایی با دین اسلام به آن علاقه مند شده و مسلمان شوم و مذهب تشیع را انتخاب کنم.

عکس العمل خانواده شما در قبال مسلمان شدن تان چه بود؟

علی مهدی : در سال 2001 میلادی و در سن 16 سالگی دین اسلام را انتخاب کردم ولی به صورت مستقیم خانواده ام را در جریان مسلمان شدنم قرار ندادم ، هنگامی که مادرم با گوشت خوک غذا تهیه کرد به دلیل حرام بودن آن از خوردن غذا ممانعت کردم که این موضوع سبب شک مادرم شد وهنگامی که نماز خواندم، خانواده ام ناراحت شدند و فهمیدند که دین خود را تغییر داده و مسلمان شده ام و من را سرزنش کردند.

پس از این که دین اسلام را انتخاب کردم در دبیرستان مشغول به تحصیل بودم و پس از آن به مدت 5 سال به دانشگاه رفتم و در رشته تاریخ عمومی درس خود را ادامه دادم و سپس دو سال کار کردم.

خانواده ام به دلیل مسلمان شدنم مرا به شدت تحت فشار قرار دادند

در این مدتی که من مسلمان شدم و در کانادا با خانواده ام زندگی می کردم دوران خیلی سختی را پشت سر گذاشتم چون آن ها مخالف اسلام آوردن من بودند و از این موضوع من تحت فشارشدیدی بودم.

در دوران دانشگاه با خانواده ام زندگی نمی کردم و کمتر به منزل می آمدم از این جهت فشار کمتری از سوی خانواده متحمل می شدم چون فقط در روزهای تعطیل به منزل می آمدم و در این مدت جهت انجام فرایض دینی راحت تر و آزادتر بودم.

خانواده ام تحت تاثیر تکفیری ها مخالف دین اسلام هستند

هنگامی که در کانادا بودم مشکلات زیادی داشتم و هر موقع که از دانشگاه به منزل می آمدم خانواده ام به دلیل شناخت کم و اطلاعات غلطی که نسبت به دین اسلام داشتند به من معترض بودند، پس از واقعه 11 سپتامبر مسلمان شدم و آن موقع به دلیل هجمه هایی که وهابی ها و تکفیری ها علیه اسلام داشتند فشار علیه مسلمانان زیاد بود و من هم به همین دلیل تحت فشار بودم.

چه موضوعی سبب شد تا پس از مسلمان شدن کشور ایران را برای زندگی انتخاب کنید؟

علی مهدی: در سال 2009 با یک مبلغ هندی که به حسینیه ای که در روستای ما آمده بود آشنا شدم که قرار بود به ایران برود و من هم تصمیم گرفتم همراه وی به کشور ایران سفر کنم پولی که بابت کارکردن داشتم همراه خود آوردم و برای اولین بار به کشورهای اسلامی سفر کردم در ابتدا به سوریه سفر کردم و سپس برای زیارت به ایران آمدم و در این سفر با چند نفر آشنا شدم و آن ها من را برای زندگی و تحصیل در حوزه علمیه جامعه المصطفی تشویق کردند.

در مدت دو هفته ای که به کشور ایران سفر کردم به شهرهای نیشابور، مشهد ، تهران و قم سفر کردم و البته بیشتر زمان سفر من حضور در شهر مقدس قم گذشت که این عامل زمینه ای شد تا شهر قم را برای زندگی و تحصیل علوم دینی انتخاب کنم.

یک سال بعد من تصمیم خود را گرفتم و برای همیشه به کشور ایران سفر کردم و با توجه به راهنمایی دوستان کاندایی و برخی افراد درشهر قم مرکز دینی جامعه المصطفی را برای فراگیری علوم دینی انتخاب کردم و درس های صرف ، نحو، عقائد، علوم قرآنی و تاریخ را فرا می گیریم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
, چه عاملی سبب شد تا به دین اسلام علاقه مند شوید؟, چه عاملی سبب شد تا به دین اسلام علاقه مند شوید؟,
,
, علی مهدی:, علی مهدی:,
,
, عکس العمل خانواده شما در قبال مسلمان شدن تان چه بود؟ , عکس العمل خانواده شما در قبال مسلمان شدن تان چه بود؟ ,
,
, علی مهدی :, علی مهدی :,
,
,
,
, خانواده ام به دلیل مسلمان شدنم مرا به شدت تحت فشار قرار دادند,
,
,
,
,
,
, خانواده ام تحت تاثیر تکفیری ها مخالف دین اسلام هستند,
,
,
,
, چه موضوعی سبب شد تا پس از مسلمان شدن کشور ایران را برای زندگی انتخاب کنید؟, چه موضوعی سبب شد تا پس از مسلمان شدن کشور ایران را برای زندگی انتخاب کنید؟,
,
, علی مهدی: , علی مهدی: ,
, ,
,
,
,

پس از آن که شما مسلمان شدی سعی نکردی تا خانواده ات را با دین اسلام آشنا کنی؟

علی مهدی: در آن زمانی که من در کانادا بودم و با خانواده ام زندگی می کردم تلاش بسیاری کردم تا آن ها را با دین اسلام آشنا کنم ولی آن ها علاقه ای به حرف های من نداشتند و بر آئین مسیحیت استوار ماندند، خانواده ام کاتولیک هستند و نسبت به آن تعصب زیادی دارند و هیچ دینی را غیر مسیحیت قبول ندارند و نصیحت ها و صحبت های من هم اثری بر آن ها نگذاشت.

البته من تا یک سال و نیم پس از این که مسلمان شدم مجبور بودم همراه آن ها به کلیسا بروم چون قصد اذیت کردن آن ها را نداشتم ، در ماه مبارک رمضان که روزه بودم خانواده ام من را مجبور کردند که همراه شان به کلیسا بروم که در آن جا کشیش تکه نانی که مسیحیان به آن پوست عیسی می گویند وبرایشان ارزشمند است را به من داد ولی به دلیل این که روزه بودم از خوردن آن امتناع کردم و در جیبم گذاشتم و هنگامی که مادرم این اقدام من را دید بسیار ناراحت شد و به چشم یک گناه کار به من نگاه کرد.

هنوز هم با خانواده ات ارتباط داری و به دیدار آن ها می روی؟

علی مهدی : در سال های 2011 و 2012 به کشور کانادا و پیش خانواده ام رفتم و هیچ اعتراضی به نسبت به حضور من در کشور ایران ندارند اما علاقه دارند که من پیش آن ها برگردم و در کشور کانادا زندگی کنم.

توحید دین اسلام سبب شد مسلمان شوم

چه عاملی سبب شد تا شما به دین اسلام علاقه مند شوی و آن را انتخاب کنی؟

علی مهدی: دین اسلام و مخصوصا مذهب تشیع منطق بسیار خوبی دارد و دارای توحید کامل است که مسیحیت این توحید را ندارد چون مسیحیت بر وحدانیت خداوند معتقد نیست و اعتقاد دارد که خدا ، حضرت عیسی(ع) و روح القدس یکی است و در اسلام باور بر یگانگی خدای متعال است که شریکی ندارد.

 از دوران کودکی بر این موضوع که آئین مسیحیت برای خداوند شریک قائل است را غیر منطقی می دانستم و به خاطر همین موضوع دچار تردید نسبت به آئین مسیحیت بودم وقتی مسلمان شدم بسیار خوشحال شدم از این که دینی پیدا کردم که برای خداوند شریکی ندارد.

کتاب قرآن مسلمانان بسیار زیباست و هیچ گونه ابهامی در آن وجود ندارد اما در تورات و انجیل ابهامات زیادی دارد و نسبت به پیامبران اهانت هایی شده و در آن تعابیر زشتی به پیامبران وجود دارد، دراسلام گفته شده که پیامبران معصوم هستند که این برای من بسیار مهم است چون بر اساس آئین مسیحیت پیامبران گناه کار هستند که برای من سوال بود که اگر پیامبران گناه کار بودند چگونه مردم را هدایت می کردند که اسلام به من نشان داد همه پیامبران بی گناه و معصوم هستند و این موضوع هم برایم مهم بود.
,
, پس از آن که شما مسلمان شدی سعی نکردی تا خانواده ات را با دین اسلام آشنا کنی؟ , پس از آن که شما مسلمان شدی سعی نکردی تا خانواده ات را با دین اسلام آشنا کنی؟ ,
,
, علی مهدی:, علی مهدی:,
,
,
,
, هنوز هم با خانواده ات ارتباط داری و به دیدار آن ها می روی؟ , هنوز هم با خانواده ات ارتباط داری و به دیدار آن ها می روی؟ ,
,
, علی مهدی : , علی مهدی : ,
,
, توحید دین اسلام سبب شد مسلمان شوم,
,
, چه عاملی سبب شد تا شما به دین اسلام علاقه مند شوی و آن را انتخاب کنی؟ , چه عاملی سبب شد تا شما به دین اسلام علاقه مند شوی و آن را انتخاب کنی؟ ,
,
, علی مهدی:, علی مهدی:,
,
,
,
,


بالاترین سطح امنیت جهان در کشور ایران وجود دارد

با توجه به این که 7  سال است که کشور ایران را برای زندگی انتخاب کردی شرایط این کشور را چگونه ارزیابی می کنی؟

علی مهدی: کشور ایران دارای بالاترین امنیتی است که من در جهان دیده ام ،در این 7 سال بسیار راحت زندگی کرده ام چون بهترین مکان برای تربیت فرزندان است هنگامی که در کانادا زندگی می کردم از این موضوع می ترسیدم که اگر فرزندم در آن جا زندگی کند همانند آن ها می شود ولی خدارا شکر فرهنگ حاکم در کشور ایران بهترین فرهنگی است که در جهان وجود دارد.

ایرانی ها انسان های مهمان نواز و مهربانی هستند

ایرانی ها بسیار مهمان نواز و مهربان هستنند که من از این موضوع خوشحالم، من در این مدت دوستان بسیار خوبی در کشور ایران پیدا کردم، هنگامی که به سطح شهر و یا مسجد می روم و مردم متوجه می شوند که تازه مسلمان هستم به گرمی از من استقبال می کنند و رفتار خوبی با من دارند.

نماز بهترین فریضه الهی در دین اسلام است

چه عملی در دین اسلام شما را به خدا نزدیک تر می کند؟

علی مهدی: نماز برای من بسیار مهم است و از اولی که مسلمان شدم تلاش کردم تا نمازم را اول وقت و به صورت جماعت در مسجد اقامه کنم چون درطول 9 سالی که در کانادا بودم نمی توانستم به مسجد بروم و همیشه تنها نمازم را در اتاقم می خواندم که این موضوع برایم سخت بود اما در این 7 سالی که در ایران زندگی می کنم از هر فرصتی برای حضور در مسجد و اقامه نماز به صورت جماعت استفاده می کنم.

شنیدن اذان برای من بسیار زیباست چون برکت بزرگی است ، در کشور کانادا صدای اذان پخش نمی شود که ایرانی ها باید قدر این نعمت را بدانند چون هر روز 3 بار این صدا را می شوند برایشان عادی است اما برای من صدای اذان بسیار زیبا و لذت بخش است.

از دیدگاه شما وظیفه یک مسلمان در عصر غیبت چیست؟

علی مهدی: ما باید کاری کنیم تا امام زمان(عج) از ما راضی شود وزمینه ظهورایشان را فراهم کنیم و خودمان را بسازیم و شرایط ظهور هرچه زودتر حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم.

در 17 سالی که  مسلمان شدی چه عاملی سبب شد تا با همه مشکلات در مسیری که انتخاب کردی استوار بمانی؟

علی مهدی: مسیری که من انتخاب کردم بسیار سخت بود و از ابتدا خانواده ام راضی نبودند و با مسلمان شدن من مخالفت می کردند ولی باید این راه را انتخاب می کردم چون اسلام دین حق است و هیچ گاه از مسلمان شدن و شیعه شدن خود پشیمان نشدم.
 
, ,
,
, بالاترین سطح امنیت جهان در کشور ایران وجود دارد,
,
, با توجه به این که 7  سال است که کشور ایران را برای زندگی انتخاب کردی شرایط این کشور را چگونه ارزیابی می کنی؟, با توجه به این که 7  سال است که کشور ایران را برای زندگی انتخاب کردی شرایط این کشور را چگونه ارزیابی می کنی؟,
,
, علی مهدی:, علی مهدی:,
,
, ایرانی ها انسان های مهمان نواز و مهربانی هستند,
,
,
,
, نماز بهترین فریضه الهی در دین اسلام است,
,
, چه عملی در دین اسلام شما را به خدا نزدیک تر می کند؟, چه عملی در دین اسلام شما را به خدا نزدیک تر می کند؟,
,
, علی مهدی:, علی مهدی:,
,
,
,
, از دیدگاه شما وظیفه یک مسلمان در عصر غیبت چیست؟ , از دیدگاه شما وظیفه یک مسلمان در عصر غیبت چیست؟ ,
,
, علی مهدی:, علی مهدی:,
,
, در 17 سالی که  مسلمان شدی چه عاملی سبب شد تا با همه مشکلات در مسیری که انتخاب کردی استوار بمانی؟, در 17 سالی که  مسلمان شدی چه عاملی سبب شد تا با همه مشکلات در مسیری که انتخاب کردی استوار بمانی؟,
,
, علی مهدی:, علی مهدی:,
,
با انتخاب دین اسلام باید سختی های آن ها را تحمل کنم تا رضایت الهی را به دست بیاورم و سعادت مند شوم و در آخرت هم در محضر خداوند روسفید باشم.

گفت و گو از سید احمد نجفی اردبیلی
,
,
, گفت و گو از سید احمد نجفی اردبیلی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه