اخبار داغ

رودباریها در شام غریبان حضرت زهرا(س) با امیرالمومنین(ع) هم ناله شدند

رودباریها در شام غریبان حضرت زهرا(س) با امیرالمومنین(ع) هم ناله شدند
هم زمان با فرارسیدن سالروز شام غریبان حضرت صدیقه کبری فاطمه(س) مردم رودبارجنوب هم ناله با حضرت امیر المومنین(ع) و فرزندان ایشان در غم فراق آن بانوی بزرگ اسلام گریستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، هم زمان با فرارسیدن سالروز شام غریبان حضرت صدیقه کبری فاطمه(س) مردم رودبارجنوب در جوار شهدای گمنام این شهرستان هم ناله با حضرت امیر المومنین(ع) و فرزندان ایشان در غم فراق آن بانوی بزرگ اسلام گریستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

, ,

گزارش خبرنگار رودبار ما از روستاهای این شهرستان حاکی است: در سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام، حضرت فاطمه‌زهرا (س)، شهیده ولایت، قشرهای مختلف مردم رودبارجنوب با حضور در مساجد با سینه‌زنی و زنجیرزنی در غم ماتم شهادت حضرت صدیقه‌کبری (س) عزاداری کرده و در سوگ شهیده ولایت اشک ماتم ریختند.

,

 

,

, ,

سخنرانان در مناقب و شخصیت این بانوی بزرگ‌وار سخن گفتند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز با ذکر مصائب آن حضرت در سوگش مرثیه‌سرایی کردند.

,

, ,

طبق رسمی دیرین همه ساله همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س)، مردم عزادار در سراسر ایران اسلامی به یاد غربت حضرت علی (ع)، حسنین (ع) و حضرت زینب (س) آیین شام غریبان را برگزار می کنند.

,

آن حضرت به روایتی در روز سیزدهم جمادی الاول و در روایت دیگری در روز سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیده اند.

,

 

,

گفتنی است، عزاداران در پایان این مراسم میهمان سفره حضرت زهرا(س)بودند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه