اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه خواهران مه ولات:

نبود ساختمان یکی از مهم‌ترین کمبودهای حوزه علمیه خواهران مه ولات است

نبود ساختمان یکی از مهم‌ترین کمبودهای حوزه علمیه خواهران مه ولات است
رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان در خصوص مشکلات این حوزه گفت: نبود ساختمان یکی از مهم‌ترین کمبودهای حوزه علمیه خواهران مه ولات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میترا اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار  سیمای مه ولات، در خصوص تعریف حوزه علمیه خواهران یادآور شد:حوزه علمیه نامی است که به مراکز آموزشی دینی در جهان اسلام به ویژه در میان شیعیان اطلاق می شود واین نهاد علمی دارای کارکردهای آموزشی –تربیتی ومدیریتی است که در گستره ملی وفرا ملی فعالیت دارد واکنون مهم ترین حوزه های علمیه شیعه در شهرهای قم، نجف ومشهد قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات،,

 

,

رئیس حوزه علمیه خواهران مه ولات ادامه داد: در سال 1393 حوزه علمیه خواهران فیض آباد فعالیت خود را در زمینه آموزشی دروس حوزوی و در مقطع کارشناسی آغاز کرده است و در حال حاضر تعداد 50نفر طلبه در پایه های پیشنیاز اول تا سوم واساتید مشغول به تحصیل وتدریس هستند.

,

 

,

وی با اشاره به این نکته که در حال حاضر محل حوزهدر یک منزل مسکونی است، اظهار کرد: وضعیت این حوزه به لحاظ مذهبی جایگاه ویژه وخوبی در سطح شهرستان دارد واز استقبال خوبی در این چند سال برخوار بوده است؛ اما به لحاظ مکانی چون در منزلی مسکونی کلاس برگزار می شود در شرایط سختی به سر می بریم.

,

 

,

اصغرزاده درباره انتظارات مردم از حوزه علمیه خواهران، بیان کرد: طبق نظر ولایت فقیه کسانی که این لباس را پوشیدند و در این مسلک وارد شدند بی تردید وضع ویژه ای دارند ومردم توقعات بیشتری از آنان دارند ونسبت به اینها نظر تیزتر ودقیقتری هست. انتظار مردم این است که حوزه ها سطح توقعات جامعه را ارزیابی کنند ومعقول این توقعات را بشناسند وبرای آنها برنامه ریزی کنند تا بتوانند توقعات جامعه ومردم را پاسخ کو باشند.

,

 

,

وی افزود: از مسئولین شهرستان انتظار داریم مکانی در شأن طلاب خواهر وهمچنین تبلیغ وشناسیت بیشتر حوزه علوم دینی جهت جذب نیروهای خلاق واستفاده بهینه از مبلغین در برنامه های فرهنگی، مذهبی وآموزشی شهرستان در اختیار حوزه علمیه خواهران قرار دهند.

,

 

,

رئیس حوزه علمیه خواهران مه ولات در خصوص برنامه های جدید خود برای تحول حوزه، تصریح کرد: برای ارتقاء سطح دانش علمی و دینی طلاب از لحاظ کمی وکیفی به روز کردن طلاب با انواع نرم افزارهای مورد نیاز جامعه در دستور کار قرار داده و ترویح فرهنگ دینی را همچنین جایگزینی علوم دینی در مناسبت های مذهبی در جایگاه واعظ و مداحان کرده ایم.

,

 

,

اصغرزاده کمبودهای حوزه علمیه را اینگونه  بیان می کند و می گوید: به لحاظ مکانیت حوزه مشکلاتی هست که با کمبود کلاس وخوابگاه مواجه هستیم همچنین به لحاظ نیرو مبلغین فارغ التحصیل در سطح شهرستان به دلیل  اشتغالات در اداره های دیگر و یا اشتغالات خانوادگی حضور فعالی در حوزه ندارند.

,

 

,

وی به ثمرات حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار کرد: ثمرات این حوزه وجود افراد موثر در سطح جامعه،مبلغ دینی و الگویی مناسب در محیط خانواده واجتماع بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه