اخبار داغ

مدیر فرهنگی اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

اولین مسابقه سراسری پرچم جمهوری اسلامی ایران از نگاه هنر برگزار می شود/ تمدید ارسال آثارا ۲۰ اسفند ماه

اولین مسابقه سراسری پرچم جمهوری اسلامی ایران از نگاه هنر برگزار می شود/ تمدید ارسال آثارا ۲۰ اسفند ماه
مدیر فرهنگی اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از برگزاری اولین دوره مسابقه سراسری پرچم جمهوری اسلامی ایران از نگاه هنر خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا  ۲۰ اسفند ماه  تمدید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران فرامرزی امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم اظهار داشت:  پرچم جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ نمادها و نقوش مختلفی داشته و ترسیم کننده ارزش ها و خواسته های مردم با نظام سیاسی هر دوره ای است که پیروزی انقلاب اسلامی نیز با مشارکت گسترده و بی نظیر مردمی تحولی را در همه ابعاد زندگی مردم ایران فراهم کرد و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران زمین منشا تحولات زیادی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

مدیر فرهنگی اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان  افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی خواست مردم مسلمان در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفت و  شعار استقلال آزادی ، جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفت که در اصل هیجدهم قانون اساسی نیز چگونگی طراحی  پرچم جمهوری مورد توجه قرار گرفته است .

,

وی تاکید کرد: پرچم رسمی ایران پس از انقلاب تغییر یافته و با سه رنگ سبز، سفید و سرخ منقش به علامت مخصوص جمهوری اسلامی ایران و شعار الله اکبر  شده است که این طرح مبتنی بر منطقی مستحکم بوده و بیان کننده محتوای فرهنگی و هویت دینی و ملی مردم ایران و نظام اسلامی است.

,

این مدرس دانشگاهی عنوان کرد: می توان گفت این مسابقه بدنبال آن است تا الگوهای از طراحی المان های شهری با بهره گیری از پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را اجرایی کرده و شناسایی و توجه به هویتهای ملی و فرهنگی را توسط مردم به نمایش بگذارد.

,

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه ، استعدادیابی و بهره گیری از ظرفیتهای موجود در فضای جامعه برای بروز خلاقیتهای هنری و نیز مشارکت فعال عموم مردم در انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری در سطح شهر بویژه در اجرای المان های شهری است.

,

فرامرزی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف اجرای این مسابقه سراسری فراهم کردن زمینه ای برای ایجاد ارتباط فرهنگی و پایدار با اقشار مختلف جامعه  و شناسایی و توجه به کارکردهای پرچم ایران به عنوان یک نماد در سطح فضاهای شهری است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

,

مدیر فرهنگی اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب ارسال شده به جشنواره عنوان کرد:  همچنین تعدادی از آثار برگزیده پس از اخذ مجوزهای لازم در سطح شهر اجرایی خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه کلیه بخش های مسابقه در سه گروه دانش آموزی، دانشجویی و مسابقه مردمی مورد داوری قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و متقاضیان تا ۲۰ اسفندماه سالجاری فرصت دارند تا آثار خود را در قالب طراحی مبلمان شهری، عکس موبایلی و حرفه ای، طراحی المان و یادبود، فیلم کوتاه ، فیلم نامه، کلیپ نماهنگ موشن گرافیک، هنرهای تجسمی و ترسیمی، پادکست، موسیقی ارزشی، خاطره نویسی، داستان ، دلنوشته و شعر به دبیرخانه ارسال کنند.

,

فرامرزی بخش ویژه این مسابقه را با عنوان  " پرچم اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال " اعلام کرد و گفت: به نفرات برگزیده اول تا سوم در هر بخش تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و هدیه نقدی تعلق خواهد گرفت.

,

وی با اشاره به اسامی کمیته داوران مسابقه سراسری پرچم جمهوری اسلامی ایران از نگاه هنر عنوان کرد: رحمان پرچگانی، مهدی ساشور پور، مهران فرامرزی، حیدر حسنلو، یاشار اصلانیان و مهرداد توکلی ازاساتید دانشگاه آزاد زنجان کار داوری را بر عهده خواهند داشت.

,

لازم به ذکر است دبیرخانه این جشنواره به نشانی زنجان ، اعتمادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان مدیریت فرهنگی و اجتماعی آماده دریافت آثار شرکت کنندگان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه