اخبار داغ

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

ابراز تمایل ژاپنی ها برای خرید تون ماهیان چابهار

ابراز تمایل ژاپنی ها برای خرید تون ماهیان چابهار
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران ژاپنی برای خرید تون ماهیان صید با قلاب در کمتر از دو هفته آینده با قیمت پیشنهادی 125 هزار ریان به چابهار سفر خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: پیرو بازدیدی که چندی پیش از کشور ژاپن به عمل آمد و با برخی از سرمایه گذاران ژاپنی رایزنی هایی انجام شد، این گروه اعلام آمادگی خود را برای حضور در منطقه در تاریخ 13 اسفندماه سالجاری و خرید ماهی با کیفیت صید با قلاب صیادان این استان با قیمیت پیشنهادی 125 هزار ریال برای هرکیلو عنوان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
وی با اشاره به بازدید معاون شیلات کشور از بندر چابهار افزود: در هفته گذشته نیز، کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران نیز از منطقه و نحوه صید با قلاب صیادان استان بازدید کرد و در این راستا نیز کارگاه آموزشی برای نخستین بار با حضور اساتید خارجی و داخلی در چابهار برگزار شد و این مقام مسئول حمایت خود برای خرید از صیادان و عرضه ماهی با کیفیت صید شده در این روش عنوان کرد.
,

میرمرادزهی ادامه داد: صید ماهی با قلاب از روشهای نوین صیادی می باشد که در آن ماهی بصورت انتخابی و با کیفیت بالا صید شده و برای مصارف تازه خواری که در بسیاری از کشورها بخصوص جنوب شرق آسیا همانند ژاپن و چین بسیار ایده آل بوده و با قیمت حدود کیلویی 40 دلار در آن کشورها عرضه می شود و برای استفاده کارخانجات کنسروسازی نیز از راندمان بسیار خوبی برخوردار می باشد.
,
,

وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خارجی در سال قبل تصریح کرد: سال گذشته نیز گروهی سرمایه گذار چینی با حضور در منطقه اقدام به خرید ماهی این استان کردند و هم اکنون هم با حضور در پسابندر برای خرید ماهی غیرمأکول و همچنین تون ماهیان صید شده با قلاب با صیادان این استان وارد مذاکره شده اند.
,
,

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون قیمت این ماهیان در کشور بصورت عرضه و تقاضا و با قیمت کیلویی حدود هشت هزار تومان برای استفاده کارخانجات کنسرو تون ماهی بفروش می رسد.
,
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه