اخبار داغ

در گفتگو با بنگاه‌داران مسکن مطرح شد؛

وقتی قیمت مسکن در شهر کوچک اسدآباد هم سرسام‌آور می‌شود

وقتی قیمت مسکن در شهر کوچک اسدآباد هم سرسام‌آور می‌شود
تأمین مسکن در چند سال اخیر به یکی از دغدغه‌های مهم مردم اسدآباد تبدیل‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ قیمت‌های سرسام‌آور مسکن به عنوان یکی از این عناصر واجب باعث شده که تأمین آن به دغدغه‌ی مهمی تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

سیاست‌های متعدد دولت‌ها نیز دردی از این مشکل دوا نکرده اسـت. تنها چیزی که طی این سال‌ها به درد بخشی از افراد فاقد مسکن خورده آپارتمان‌های مسکـن مهـر بوده است که علیرغم حرف‌وحدیث‌های موجود مشکل مسکن بسیاری از افراد را حل کرده است.

,

با این مقدمه‌ی کوتاه نرخ مسکن در اسدآباد در این گزارشی پیگیری کرده ایم که در ادامه آمده است؛

,

شهرستان اسدآباد در سال‌های اخیر شاهـد ساخت بلوک‌های آپارتمانهای فراوانی در سطح خود بوده اسـت.

,

تا چند سال گذشته خریدوفروش آپارتمان در اسدآباد امری بدیع بود چراکه آپارتمان در شهر ما یک فضای جدید محسوب می‌شد.

,

این رویه ادامه داشت تا زمانی کـه پروژه مسکن مهـر به دیار سیدجمال وارد شد و با ورود خود ایجاد بخشی از مـوج آپارتمان‌سازی را عهده‌دار شد و پس‌ازآن بود که نقاط دیگـر اسدآباد تبدیل به مکانی برای انبوه‌سازی شـد.

,

در این گـزارش که از چند بنگاه معاملاتی سطح شهر جمع‌آوری‌شده نگاهی بر قیمت مسکـن در اسدآباد انداخته‌ایم که در ادامه فراوان اسـت.

,

اگر از نقاط ابتدایی شهر بخواهیم قیمتی را جویا شویم طبیعی است شهرک‌های شهید قندی و فـرهنگیان اولین مکان‌هایی اسـت که بـه ذهـن ما می‌رسد. این دو شهـرک و بخصوص قنـدی در سال‌های اخیر توانسته‌اند به ثبات روبه رشدی برسند و با توجه به برپایی بازارهای روزانه از اقتصادمانی نیز بی‌بهره نباشند.

,

در گفتگویی با بنگاه‌داران این دو شهرک اذعان داشتند که هر متر آپارتمان در این دو شهرک میانگین هر متر به قیمت 800 تا 900 هزار تومان بفروش می‌رسند و در صورت تمایل مالک در مدتی کوتاه می‌توان یک مستأجر قابل‌اطمینان برای آپارتمان فراهم کرد.

,

نکته‌ی بارز این دو شهرک و شهرک شهرداری خلوت بودن آن‌هاست که البته این فرضیه تا چند سال پیش صحیح بود اما اینک و با توجه به تغییر سبک زندگی کجای شهر را می‌توان پیدا کرد که خلوت باشد؟

,

از شهرک شهید قندی که عبور کنیم به شهرک خزاعی می‌رسیم که به علت دور بودن از مرکز شهـر به تبع دارای نرخ کمتری نسبت به شهرک شهید قندی ست.

,

نکته‌ی جالب درباره‌ی شهرک خزاعی غریبه بودن این مکان با آپارتمان‌سازی است که باعث شده اسـت، اکثر ساختمان‌های این شهرک یک یا دوطبقه باشند. نکته‌ی مهم دیگـر در این شهـرک سابقه‌ی زیاد ساکنین آن است که اکثراً از زمان ساخت این قسمت از شهر ساکن آن بوده‌اند که باعث صمیمیت و نزدیکـی زیاد اهالی آن شده اسـت.

,

طبق گفته‌ی بنگاه‌داران این منطقه هم هر متر آپارتمان در این شهرک مابین 700 تا 750 هـزار تومان معامله می‌شود.

,

بعد از شهرک خزاعی به سراغ محله‌ی برق می‌رویم که هم‌اکنون به‌عنوان یکی از محلات لوکس شهرستان محسوب می‌شود.

,

نزدیکی به مرکز شهر وادارات مهمـی همچـون فرمانداری، دادگستـری،اداره‌ برق، دانشگاه سید جمال و راهنمایی و رانندگی باعث شده است، این محله به یک مکان پرمشتری در عرصه‌ معاملات مسکـن تبدیل شود. از طرف دیگر نزدیک بودن به پارک جنگلی نیز باعث شده این محله ازلحاظ پیاده‌روی ساکنینش نیز مشکلی نداشته باشـد.

,

بنگاه‌داران این محله نیز می‌گفتند که هر متر آپارتمان در این نقطه مابین یک تا یک‌میلیون و صد هزار تومان معامله می‌شود که در نوع خود جزو محلات گران شهر محسوب می‌شود.

,

بعد از محله‌ی برق به سـراغ شهرک یادگار امام(ره) می‌رویم که خرید یک قطعه زمین از آن در اوایل دهه‌ی 80 یکی از حسرت‌های همیشگی تعداد زیادی از مردان اسدآباد است. از محسنات خریدوفروش آپارتمان در این نقطه همین بس که بیشترین بنگاه‌های معاملاتی شهرستان در این نقطـه قـرار دارد که خود دلیلی بر پررونق بودن این مهم در شهرک یادگار امام(ره) است.

,

طبق گفته‌ی بنگاه‌داران این نقطه هـر متر آپارتمان در نقاط انتهـایی این شهرک همانند آپارتمان‌های آموزش،پرورش و بنیاد مسکن 550تا600هزار تومان معامله می‌شود. اما این تمام ماجـرا نیسـت و هرچه جلوتر می‌آییم این قیمت بالاتر می‌رود.

,

به‌طور مثال نقطه‌ای مانند کوچه‌های شقایق قیمتی بیشتر از نقاط ذکرشده را دارا هستنـد. در محله‌ی شلوغ 18 متـری هر متر یک‌میلیون تومان معامله می‌شود که در این بازار ساکن چیز عجیبی نیسـت. اما گران‌ترین نقطه‌ی این منطقه تلاقی این شهـرک با شهرک پاسداران است که هر متر یک میلیون و دویست هزار تومان معامله می‌شود.

,

در نقاط پایین‌شهر همانند مسکن مهر نیز هر متر به مبلغ 650 تا 700 هـزار تومان معامله می‌شود که البته باید هنگام خرید به این نکته توجه کرد که آپارتمان مذکور قسط‌بندی شده باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه