اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد:

عملیات ایمن‌سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در منطقه سیستان/ بیش از ۵۵ هزار کودک واکسینه می شوند

عملیات ایمن‌سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در منطقه سیستان/ بیش از ۵۵ هزار کودک واکسینه می شوند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در منطقه عملیات ایمن‌سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در منطقه سیستان انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد اکبری زاده در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: با توجه به وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری فلج اطفال و گزارش ۲۲ مورد ابتلا در سال۲۰۱۷ میلادی در دو کشور افغانستان (۱۲مورد) و پاکستان(۸مورد)، به دلیل همجواری با این کشور ها و تردد اتباع بیگانه به داخل استان، برنامه ریشه کنی فلج اطفال و حفظ وضعیت عاری از پولیومیلیت در کشور و منطقه سیستان از حساسیت ویژه ای برخودار می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: همزمان با سایر دانشگاه‌های گرمسیری، عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در کودکان کمتر از پنج سال امسال نیز چون سال‌های گذشته در دو نوبت به صورت خانه به خانه توسط پرسنل بهداشتی درمانی اجرا می‌شود.

اکبری زاده ادامه داد: نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان در روزهای پنجم تا هشتم اسفند ماه سال جاری و نوبت دوم هم در روزهای هجدهم تا بیست و یکم فروردین سال آینده انجام می شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف تمامی متولدین اسفند سال ۱۳۹۱ به بعد هستند، خاطرنشان کرد: تیم سلامت به ویژه بهورزان و مراقبین بهداشتی در سال های گذشته عملیات خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال را برعهده داشتند.

اکبری زاده تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، پرسنل دانشگاه علوم‌پزشکی در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در قالب ۵۳۰ تیم عملیاتی دو نفره درب منازل حضور خواهند یافت.

وی بیان کرد: انتظار می رود از ۹۵ هزار و ۱۳۷ خانوار ایرانی و ۶ هزار و ۱۷۶ خانوار غیر ایرانی بازدید به عمل آید تا۵۰ هزار و ۵۳۵ کودک ایرانی و پنج هزار و ۶۵۹ کودک غیرایرانی علیه این بیماری ایمن شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع انتظار می رود مردم فهیم سیستان همکاری در این طرح ملی را داشته باشند.

انتهای پیام
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه