اخبار داغ

گزارش/

سونامی فروچاله و خشکسالی در دشت روستای" چلوگاومیشی"+تصاویر

سونامی فروچاله و خشکسالی در دشت روستای" چلوگاومیشی"+تصاویر
در پی برداشت بی رویه آب، دشت‌های روستای چلوگاومیشی در شهرستان میناب به یکی از بحرانی ترین فاجعه زیست محیطی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از میناب جنوب،دشت‌های روستای چلوگاومیشی در شهرستان میناب استان هرمزگان به علت برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی دچار فرورفتگی و خشکسالی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

فروچاله هایی که امروزه بعنوان یک بحران جدی زندگی مردم 30 روستا در شهرستان میناب با مخاطره جدی همراه ساخته به طوری که اکثر روستانشینان از ترس فروچاله ها منازل خود را رها کرده و نقل مکان کرده اند.

,

علیرغم سفر حامیان محیط زیست کشور  به منطقه دشت روستای چلوگاومیشی و نشست و جلسات و مصوبات گوناگون پیرامون بحران خشکسالی دشت میناب از سوی متولیان اما هنوز هیچ مرحمی برای زخم دیرینه دشت میناب حاصل نشده و فروچاله ها روز به روز در حال پیشروی هستند.

,

فروچاله های با عمق 5 متر و عرض 3 متر، دشت روستای چلوگاومیشی را به یکی از مناطق حادثه خیز شرق هرمزگان تبدیل کرده است ولی هیچ خبری از نصب تابلو و علائمی برای اطلاع شهروندان در این منطقه نصب نشده است.

,

سوراخ های دایره مانند با عمق 3 متر و قطر چند سانتی یکی از خطرناک ترین فروچاله ها در این منطقه بوده که اگر شهروندی بر روی آن فشار وارد کند با گستره ای از آوار نشست خواهد کرد.

,

نگرانی مردم شهرستان میناب از کم آبی و نبود آب آشامیدنی در برخی از روستاهای اطراف نگاه مسئولان را به عمق چاه‌های انتقال آب به بندرعباس خیره کرده است.

,

حفر چاه‌های متعدد و استخراج  بی‌رویه آب و انتقال آن به بندرعباس و دیگر شهرها یکی از مهمترین عوامل دخیل در نابودی طبیعت و محیط‌زیست میناب است در حالی که با احداث و راه‌اندازی آبشیرین‌کن مشکل تامین آب مورد نیاز شهرستان بندرعباس حل می‌شود اما انگار تا قطره‌ای آب در میناب است باید صرف بندرعباس شود.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/ز

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه