اخبار داغ

هزینه های سنگین برق در جنوب شرق؛

آیا دولت تخفیف های برق در تابستان را در زمستان جبران می کند؟

آیا دولت تخفیف های برق در تابستان را در زمستان جبران می کند؟
قبض های سنگین برق این روزها داد مردم سیستان را در آورده است، برخی از روستائیان که تنها مصرف آنها یک لامپ 100 است نیز از ارقام سنگین قبوض برق خبر می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ندای هیرمند؛ استفاده از برق ، آب و گاز یکی از نیازهای مهم بشر امروزی است، که قطع هر یک از آنها می تواند زندگی یک خانواده را مشکل و یا مختل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

از این رو استان سیستان و بلوچستان که همواره در این سالها از نعمت گاز محروم بود، با گازرسانی به مرکز این استان، خانواده های کمی می توانند از آن استفاده کنند، به طور کل استفاده از انرژی برق و نفت سفید تنها منبع گرمای خانواده های زاهدانی و زابلی در فصل زمستان است.

,

بدون شک در شمال سیستان و بلوچستان که به طور کل همه ی خانواده های سیستانی از چراغ های نفتی و یا به مراتب برقی، گازی استفاده می کنند، باعث مصرف کم برق در فصل زمستان می شوند، خانواده های بسیاری نیز در روستاهای این منطقه هنوز از بخاری های هیزمی استفاده می کنند تا بتوانند مصرف برق را کاهش دهند.

,

صدور قبوض برق در ماه جاری با قیمت های عجیب و غریب این روزها باعث شبهاتی در اندازه مصرف و قیمت گذاری اداره برق در منطقه سیستان شده است، خانواده های بسیاری به خبرنگار ندای هیرمند گفته اند که با وجود مصرف کم برق، اما قبض های عجیبی برای آنان صادر شده است.

,

محمودی یکی از کسانی که به صدور قبض برق  700 هزار تومانی خود شاکی است گفت: در فصل زمستان همواره همه ی خانواده های سیستانی از چراغ های نفتی استفاده می کنند و تنها وسایل برقی که می توان از آنها در این فصل استفاده کرد لامپ ، یخچال و دیگر وسایل مورد نیازاست.

,

وی افزود: در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد این منطقه، دولت تعرفه های برق را تغییر داد، و در 6 ماه نخست سال قیمت برق را بسیار کاهش داد اما  گویا، در فصل زمستان مصارف تابستانی را نیز اتخاذ کرده اند و قیمت ها را بر آن اساس محاصبه می کنند.

,

, ,

گفتنی است به موجب این تصمیم دولت برای گرمای بیش از حد استان سیستان و بلوچستان، تعرفه نوع گرمسیر یک  برای شهرهای چابهار، کنارک، نگور و دشت یاری با دوره زمانی 9 ماهه (اول فروردین تا پایان آذر) و شهرهای ایرانشهر، دلگان، بزمان و سیستان (زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند) با دوره زمانی 6 ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) تعیین شده بود.

,

قبض های سنگین اداره برق این روزها داد مردم سیستان را در آورده است، برخی از روستائیان که تنها مصرف آنها یک لامپ 100 است نیز از ارقام سنگین اداره برق خبر می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه