اخبار داغ

بازآفرینی 42 محله البرز در گرو 770 میلیارد تومان اعتبار/ یک سوم جمعیت 2 میلیون و 700 هزار نفری البرز در بافت فرسوده زندگی می کنند

بازآفرینی 42 محله البرز در گرو 770 میلیارد تومان اعتبار/ یک سوم جمعیت 2 میلیون و 700 هزار نفری البرز در بافت فرسوده زندگی می کنند
توجه به بافت های فرسوده و بازآفرینی آنها توسط دستگاه های اجرایی استان البرز می تواند معضلی که قریب به یک سوم مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را مرتفع نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; سالهاست استان البرز به واسطه دارا بودن رتبه اول کشور در زمینه مهاجر پذیری با معضلات، آسیب های اجتماعی و تبعات ناشی از آن، فقدان امکانات و ... دست و پنجه نرم کرده و بار برخی از مسائل را که در سطح کلان و ملی باید مورد توجه باشد به دوش می کشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

«البرز به 770 میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی شهری پایدار نیاز دارد»، این خبری بود که مدیر کل راه و شهرسازی استان با اعلام آن روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی به تحت پوشش قرار گرفتن 7 محله در سال جاری و 8 محله طی سال آینده در این طرح اشاره کرد و گفت: سکونت گاه های غیر رسمی، محلات بافت ناکارآمد میانی و بافت ناهمگون شهری از جمله مسائلی هستند که در قالب طح بازآفرینی به آن پرداخته می شود.

,

, ,

تقی رضایی با اشاره به اینکه 42 محله مورد هدف طرح بازآفرینی هستند به سکونت بیش از 700 هزار نفر جمعیت البرز در این مناطق اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۲۲۸ هکتار از مساحت البرز مشمول طرح بازآفرینی خواهند شد.

,

همچنین محمد علی نجفی استاندار البرز ساماندهی بافت فرسوده را یکی از بحث های اساسی این روزهای کشور دانسته و می گوید: حاشینه نشینی جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر در کشور را به خود اختصاص داده و متاسفانه برخی عرصه های تحت حمایت دولت ها در گذشته و اراضی تحویل شده به دهک های پایین داده شده از امکانات لازم برخوردار نبودند.

,

و اما عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی معتقد است شاخص های اجتماعی، فرهنگی و شهری در مناطقی با بافت فرسوده باید به متوسط و میانگین کشوری نزدیک شود چرا که استان البرز دارای 2 هزار و 228 هکتار محدوده ناکارآمد شهری است که 5 درصد مساحت و 28 درصد جمعیت شهری را شامل خواهد شد.

,

مجید روستا به مکلف شدن راه شهرسازی و شهرداری ها مبنی بر بازآفرینی شهری سالانه 270 محله در کشور اشاره کرد و افزود: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به برنامه بازآفرینی شهری کرج کمک خواهد شد و تدوین برش سالیانه برای انجام فعالیت های مرتبط با ساماندهی مناطق محروم ضرورت دارد.

,

, ,

همچنین معاون عمرانی استاندار البرز به سکونت یک سوم از جمعیت 2 میلیون و 700 هزار نفری البرز در سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده ناکارآمد اشاره کرده و می گوید: البرز با کسب نرخ رشد مهاجرت 3.9 درصد رکورد بالاترین آمار مهاجرت را در سطح کشور دارد لذا معابر نیاز به بهسازی تا اعتبار 60 میلیون در برخی محلات مانند خط چهار حصار، حیدرآباد و سهرابیه باید توسط شهرداری به اداره راه و شهرسازی معرفی شوند.

,

خسرو ارتقایی سهم اداره کل راه و شهرسازی در بازآفرینی 8 محله در گام اول 38.5 میلیارد ریال، تعهد ادارات استان 59 میلیارد ریال و سهم شهرداری ها را 62 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 146 میلیارد ریال باید برای بازآفرینی مناطق فرسوده باید اختصاص داده شود.

,

آنچه مسلم است توجه به بافت های فرسوده و بازآفرینی آنها توسط دستگاه های اجرایی استان البرز می تواند معضلی را که قریب به یک سوم مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند مرتفع نماید.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه