اخبار داغ

در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی مطرح شد؛

رشد ۱۲ تا ۱۵درصدی ورود زائران و مسافران نوروزی به خراسان رضوی

رشد ۱۲ تا ۱۵درصدی ورود زائران و مسافران نوروزی به خراسان رضوی
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با رشد 12 تا 15درصدی ورود زائران و مسافران در ایام نوروز به مشهد مقدس و استان، روبه رو باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مهدی فروزان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: تمامی روسای کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد خدمات سفر استان باید برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا مورد ارزیابی و تصویب قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به فعال بودن رادیو زیارت در ایام نوروز به منظور اطلاع رسانی حوزه خدمات سفر و زیارت، تصریح کرد: استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در ستاد خدمات سفر در طول ایام نوروز الزامی است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته و در ایام نوروز، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار زائر و مسافر وارد مشهد مقدس و بیش از ۱۲ میلیون نفر وارد استان شدند.

,

 

,

فروزان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با رشد ۱۲ تا ۱۵درصدی ورود زائران و مسافران در ایام نوروز به مشهد مقدس و استان، روبه رو باشیم.

,

, , ,

۱۱۶هزار نفرشب ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان است

, ۱۱۶هزار نفرشب ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان است,

 

,

در ادامه یوسف بیدخوری در خصوص نرخ‌نامه‌های ابلاغی، بیان کرد: در حال حاضر نرخ‌نامه‌ها به واحدهای اقامتی ابلاغ شده و ۱۰۰ ناظر در سطح استان فعالیت خود را به طور محسوس و نامحسوس شروع کرده‌اند.

,

 

,

جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: ۳۹۰هزار نفر ظرفیت اضطراری موقت در استان داریم ضمن اینکه هشت مجموعه اضطراری و بوستان زائرپذیر غدیر نیز میزبان زائران و گردشگران در ایام نوروز هستند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه ۱۱۶هزار نفرشب ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان است، ابراز کرد: در سطح استان ۲۱۵ هتل، ۳۱۷ هتل آپارتمان، ۳۹۰ مهمانپذیر، ۶۴۵ خانه مسافر، ۹۶ مجمتع پذیرایی، ۵۶ مجمتع گردشگری، ۱۰سفره‌خانه سنتی و ۲۱۵ مورد انواع تاسیسات گردشگری فعال است و از ۷۵ کشور گردشگر به خراسان رضوی به‌خصوص مشهدالرضا(ع) داریم و برای ایام نوروز ۹۷ پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهر مشهد در سه مسیر نیشابور، چناران و فریمان به مشهد فعال شده تا پاسخگوی زائران و مسافران نوروزی باشند و نقشه راه، بروشور و دیگر ملزومات را در اختیارشان قرار می‌دهند.

,

 

,

بیدخوری بیان کرد: شماره راهنمای ۱۳۷ برای شهروندان مشهدی و برای تماس موبایلی و سایر شهرها شماره ۰۹۶۳۰۸ و همچنین شماره ۰۹۶۲۹ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به شکایات هستند.

,

, , ,

مجموعه‌های تاریخی با افزایش ساعت فعالیت میزبان زائران

, مجموعه‌های تاریخی با افزایش ساعت فعالیت میزبان زائران,

 

,

ابوالفضل مکرمی‌فر نیز با بیان اینکه بعد از دو دهه در نوروز نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در مشهد برگزار می‌شود، عنوان کرد: جشنواره اقوام ایرانی در طول ایام نوروز با مشارکت میراث فرهنگی به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر مشهد در پدیده شاندیز برگزار می‌شود.

,

 

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی و میان راهی و استراحتگاه موقت بین راهی از جمله موضوعاتی است که باید در ستاد خدمات سفر مورد رسیدگی بیشتری قرار بگیرند.

,

 

,

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی خراسان رضوی در چهار مقوله با محوریت نوروزگاه برنامه‌هایی را طراحی کرده است که جشنواره اقوام، نوروزگاه، نمایشگاه صنایع دستی از جمله این محورها است.

,

 

,

مکرمی‌فر بیان کرد: در طول ایام نوروز تمام مجموعه‌های تاریخی استان با افزایش ساعت فعالیت میزبان زائران خواهند بود؛ همچنین کلیپی متفاوت از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان به منظور نمایش در شبکه‌های ملی و بین‌المللی آماده شده است.

,

 

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: جشن نوروزگاه مبتنی بر آیین‌های نوروزی و محلی نیز در سه شهرستان خواف، گناباد و کلات در ایام نوروز برگزار می‌شود ضمن اینکه در شهر مشهد نیزهمزمان با اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شود.

,

 

,

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات نیز از ۴ تا ۱۱ فروردین ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه