اخبار داغ

نگاهی کوتاه به زندگی پدر صنعت حمل و نقل خراسان بزرگ

نگاهی کوتاه به زندگی پدر صنعت حمل و نقل خراسان بزرگ
طاهرعلی حسن زاده یکی از کارآفرینانا برتر شهرستان تربت حیدریه است که دردوران دفاع مقدس به دلیل خدمات ارزنده‌ای که ارائه داد پدر صنعت و حمل و نقل خراسان پهناور آن، لقب گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ار تابان تربت، طاهرعلی حسن زاده، بنیانگذار گروه شرکت های فجر فرزند اسماعیل متولد سال 1323 روستای قلعه نی بخش زاوه شهرستان تربت حیدریه است، در سال 1357 نخستین مدیریت حرفه ای وی در صنعت حمل و نقل آغاز شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ار , تابان تربت, ، ,

 

,

پیرو فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تخلیه بنادر، طاهر علی حسن زاده توانست با تهیه حدود 600 کامیون از سراسر خراسان و اعزام به بنادر جنوبی کشور نقش مهمی در زمینه تامین مایحتاج عمومی مردم سراسر کشور از بارهای انباشته شده در بنادر جنوبی کشور ایفا کرد.

,

 

,

همچنین در طول ایام جنگ تحمیلی همچون عملیات والفجر در انتقال اسرای عراقی به پشت خط مقدم با تدارک 800 کامیون و اعزام به جبهه های جنگ جهت تحویل ارزاق و کمک های مردمی به رزمندگان مجاهد بخشی از دین خود به مردم و انقلاب را ادا کرد، به طوری که در پی این اقدامات ارزنده توسط صنف کامیون داران و سایر علاقه مندان، به لقب پدر صنعت و حمل و نقل خراسان پهناور آن زمان نائل شد، همچنین با تاسیس موسسه خیریه آوای فجر و حمایت از کودکان خردسال بی سرپرست و بد سرپرست یک بار دیگر عنوان پدر ایتام برای وی برگزیده شد.

,

 

,

این مدیر توانا با تکیه بر آموزه های اسلامی از سال 1382 با توکل بر خداوند متعال سرمایه گذاری در بخش معادن را آغاز و با همکاری فرزندان خود و همدلی سایر شرکا توانست با برنامه ریزی و مدیریت منسجم و هدفمند به اذعان بسیاری از صاحب نظران اقتصادی این نقطه کشور را به عسلویه شرق کشور مبدل سازد.

,

 

,

وی با اهداف بزرگی که در راستای اشتغالزایی داشت پا به این عرصه کار آفرینی نهاد.

,

 

,

حسن زاده در این راستا گام های محکمی برداشت و با در نظر گرفتن همه ظرفیتهای دولتی و مردمی٬ حمایت از کار و تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف وهمچنین به پشتوانه سالها تلاش و تجربه که شروع آن مصادف با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بوده و گذر با عزت و سرافرازانه از پیچ وخمهای دشوار مشکلات منجر به گسترش و توسعه شرکتها و ثبت نزدیک به 20 شرکت حرفه ای در زمینه های حمل و نقل، اکتشاف و بهره برداری معادن٬ صادرات غیرنفتی گاز رسانی، راه سازی ٬تولید کاشی در کارخانه٬ تولید تجهیزات پزشکی و سرمایه گذاری، همچنین ایجاد هزاران فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم به منصه ظهور برساند.

,

 

,

طاهرعلی حسن زاده و مجموعه هایی که وی بنا نهادند، به دلیل یک عمر فعالیت کارآفرینانه جوایز و تقدیرنامه های بسیاری کسب کرده اند که از افتخارات شهرستان تربت حیدریه بر شمرده می شوند.

,

 

,

نگاه ویژه و همیشگی این کارآفرین موفق به خدمات نیکوکارانه و بشردوستانه در راستای کاهش آسیب های فردی و اجتماعی ناشی از فقر و ناتوانی مالی در کشور مان مسبب ساخت و تکمیل پروژه های مختلفی در زمینه های کمک به ایتام و خانواده های کم بضاعت، احداث مدارس ٬بیمارستانها ٬مساجد٬تکیه ها و حسینیه ها وهمچنین همکاری در بازسازی عتبات عالیات را با سرمایه گذاری شخصی بوده و بدون دریافت کمک های دولتی و مردمی به بهره برداری رسانده است. این موارد اشاره شده در راستای تکمیل و تتمیم اقدامات سخاوتمندانه ایشان با توجه به علاقه مندی به خدمات رسانی در حوزه محرومین جامعه است.

,

 

,

افتخارات:
کارآفرین برتر ملی سال 1395 تجلیل شده در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان ایران

,
,

کارآفرین برتر سال 1394 –تجلیل شده در دهمین جشنواره کار آفرینان برتر - سالن اجتماعات تلاش مشهد

,

کارآفرین برتر خراسان رضوی - تجلیل شده در نهمین جشنواره کارآفرین و

,

معرفی کارآفرینان برتر خراسان رضوی سال 1393 -سالن صبای صدا و سیمای مشهد

,

کارآفرین برتر خراسان رضوی - تجلیل شده در هشتمین جشنواره کارآفرین و معرفی کارآفرینان برتر خراسان رضوی سال 1392 -سالن صبای صدا و سیمای مشهد
وغیره

,
,

این خیر نیکوکار روز گذشته و در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه