اخبار داغ

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت های گردشگری استان کرمان/ دولت در خصوص معضل خشکسالی استان اقدامی انجام نداده است

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت های گردشگری استان کرمان/ دولت در خصوص معضل خشکسالی استان اقدامی انجام نداده است
حسن پور گفت: در بخش گردشگری نتوانسته ایم به نحو شایسته و بایسته از ظرفیت های استان کرمان استفاده کنیم این در حالی است که گردشگری یکی از ظرفیت هایی است که می تواند توزیع عادلانه ثروت را بین اقشار مختلف داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان با اشاره منشور سال تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان کرمان در این زمینه گفت: با ابتکار، خلاقیت و مدیریت خوب استاندار کرمان و همراهی امام جمعه استان همچنین مجمع نمایندگان، امسال سال وحدت، انسجام و هماهنگی در فعالیت های خوب استان کرمان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اولین بار با ابتکاری که استاندار داشت، شرکت های بزرگ استان مسئولیت خطیر همراهی و همکاری در بحث اقتصاد مقاومتی را پذیرفتند و باید صادقانه بگویم که نسبت به وضعیت کشور، ما در استان گام ها را محکم تر و سریع تر برداشتیم.

,

وی با بیان اینکه نمی توان گفت در سال 96 به همه اهداف از پیش تعیین شده و مدنظر مقام معظم رهبری رسیدیم، ابراز کرد: با وجود کاستی ها و مشکلاتی که وجود دارد اما بایستی به صراحت اعلام کنیم خوشبختانه اقدامات بسیار موثری در جهت سازندگی، توسعه، پیشرفت، عمران و آبادی استان صورت گرفته و گام های خوبی برداشته شد.

,

حسن پور ضمن تشکر از صدا و سیما رسانه های استان و وحدت آنها در راستای توسعه و پیشرفت کرمان خاطرنشان کرد: فرمانداران، بخشداران و شهرداری ها هرکدام به نوبه خود فعالیت های خوبی داشتند؛ در سفر هیئت دولت به سیرجان واستان کرمان بیش از ده هزار میلیارد پروژه افتتاح شد.

,

وی افزود: استان کرمان که همواره در زمینه زیرساخت ها دچار مشکلات و معضلات بود، تنها در سال 96 صادر کننده برق به سایر نقاط کشور شد؛ سرعت پیگیری انتقال آب خلیج فارس به گل گهر سیرجان، مس سرچشمه واستان کرمان، مطالعه انتقال آب دریای عمان به کرمان، سرعت گرفتن انتقال لوله گذاری آب شرب به سمت اهداف از قبل مشخص شده برای تامین آب شرب و بهداشتی نیز از گام های اساسی و بزرگی بود.

,

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای وزرا و رؤسای سازمان ها و همچنین سفر فرماندهی کل سپاه پاسداران به جنوب استان کرمان اظهار داشت: این موارد همه حکایت از این دارد که استان کرمان در حال جهش بزرگ اقتصادی است هرچند که من به عنوان نماینده مردم از وضعیت امروز آنچنان که باید راضی نیستم.

,

وی ابراز کرد: باید گام ها را محکم تر برداریم و از ظرفیت های ارزشمند و نیروی انسانی توانمند، مومن و متعهد در استان بیش از اینها استفاده شود اما به هرحال اینکه همه جناح ها، احزاب وگروه ها کنار هم آمده و با فراموش کردن مسائل سیاسی، به دنبال اقدامات توسعه نگرانه در استان هستند، حرکتی رو به جلو است.

,

حسن پور تاکید کرد: امروز جای جای استان به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است؛ از خودروسازی در بم گرفته تا معادن در شهرستان زرند و مس سرچشمه در شهرستان رفسنجان؛  شهربابک هم به نوبه خود کارهای بزرگی داشته است همچنین در سیرجان که چهارراه اقتصادی استان است، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

,

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بردسیر به بهشتی برای کارآفرینان در سطح استان و کشور حتی سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است و بافت، ارزوئیه، رابر و ... نیز کارهای خوب و حرکت های ارزشمندی شروع کرده اند؛ سفر اکثر مقامات کشوری و لشکری به جنوب استان و شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج، رودبار و سایر نقاط استان حکایت از این دارد که ما آماده یک جهش بزرگ و حرکت رو به جلو برای سال های بعد هستیم.

,

وی با تاکید بر اینکه نباید از معضلات و کاستی ها غافل باشیم، در خصوص مشکلات استان کرمان بیان کرد: یکی از این معضلات کم آبی و کاهش بارندگی می باشد و کرمان استانی خشک کویری است به گونه ای که دربعضی شهرستان ها کمتر از 5 میلیمتر باران داشتیم؛ ما نیازمند این هستیم که دولت ستاد عالی خشکسالی در استان تشکیل داده و چاره اندیشی می کرد اما متاسفانه تاکنون اقدام اساسی صورت نگرفته است و ما در این زمینه از دولت گلایه داریم.

,

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بحث جاده ها و آمار کشته های جاده ای با مشکل روبه رو هستیم، شورای عالی ترافیک در این زمینه اقدام اساسی نداشته است؛ همچنین در خصوص قاچاق مواد مخدر و انسان جزو استان هایی هستیم که بیشترین معضل را داریم و وزارت کشور باید چاره اندیشی بهتری می کرد.

,

حسن پور اذعان داشت: از سویی امسال زلزله هجدک و کوهبنان را داشتیم که بخشی از وقت مسئولین را به خود اختصاص داد واین موجب شده مدیران ارشد استان نتوانند به جای جای استان سرکشی داشته باشند و مسائل را مورد بررسی قرار دهند؛ به طور کلی در کنار همه کارهای خوبی که انجام شد، با چالش های جدی روبه رو هستیم.

,

وی تصریح کرد: یکی یگر از چالش های جدی، بحث جوانان متخصص و متعهد جویای کار است که با وجود همه اقدامات، آمار اشتغال ما در سطح استان حدود 30 هزار نفر است که زیبنده مردم دیار کریمان نیست؛ باید برای سال 1397 از هم اکنون برنامه ریزی کنیم و حداقل 50 هزار شغل در دستور کار قرار دهیم.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در راستای بحث اقتصاد مقاومتی بایستی برنامه ریزی مدون به همراه یک نقشه راه برای جای جای استان داشته باشیم؛ استان کرمان از ظرفیت های بالایی برخوردار است که نیاز به یک نقشه راه مدون و مشخص دارد.

,

حسن پور با انتقاد از اینکه طرح آمایش سرزمینی استان تا کنون پیاده نشده است، گفت: این یکی از کارهای اساسی است که حتما باید در دستور کار استان قرار گیرد؛ نمی توان هرروز به دنبال کار جدیدی باشیم که مشخص نباشد چقدر با اهداف نظام هماهنگی دارد لذا باید حتما آمایش سرزمینی استان سریع ترتهیه و به فرمانداران ابلاغ شود و نمایندگان در دستور کار داشته باشند تا به گونه ای نباشد که بودجه ها را به سمتی ببریم که بازدهی کاری مشخصی نداشته باشیم.

,

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شمال استان از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است اما آنچنان که باید مورد توجه مسئولین قرار نگرفته و نیاز است رویکرد بهتری نسبت به این بخش داشته باشند؛ همچنین در بخش گردشگری نتوانسته ایم به نحو شایسته و بایسته از ظرفیت ها استفاده کنیم این در حالی است که گردشگری یکی از ظرفیت هایی است که می تواند توزیع عادلانه ثروت را بین اقشار مختلف داشته باشد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه