اخبار داغ

با هدف توانمندسازی زنان روستایی؛

نخستین نمایشگاه هنرهای صنایع دستی و محصولات خانگی زنان روستایی کاشمر برپا شد

نخستین نمایشگاه هنرهای صنایع دستی و محصولات خانگی زنان روستایی کاشمر برپا شد
بخشدار مرکزی کاشمر از برگزاری نخستین نمایشگاه هنرهای صنایع دستی و محصولات خانگی زنان روستایی و عشایر کاشمر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید چیتی در گفتگو با کاشمربصیر، اظهار کرد: نمایشگاه هنرهای صنایع دستی و محصولات خانگی زنان روستاها و عشایر بخش مرکزی شهرستان کاشمر با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با هدف توانمندسازی زنان روستایی و نیز حمایت از تولیدات بومی روستاییان برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر،,

 

,

وی ادامه داد: ترویج استفاده از کالاهای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز ارائه گوشه‌ای از زندگی سنتی روستایی و عشایری روستاهای بخش مرکزی کاشمر از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه در کاشمر است.

,

 

,

بخشدار مرکزی کاشمر یادآور شد: در این نمایشگاه که در محل تالار مهراد برگزار شده است 18 روستا از بخش مرکزی کاشمر شرکت کرده‌اند که 17 غرفه مربوط به توانمندی‌های روستایی و یک غرفه نیز مربوط به توانمندی‌های عشایری می‌باشد ضمن اینکه هر غرفه روستایی هم به چند غرفه محصولات مختلف تقسیم می‌شود و محصولاتی مانند عسل طبیعی، کشمش، زیورآلات دست‌ساز، صنایع چوبی، عروسک‌های دست ساز، قالی و غیره عرضه کرده‌اند.

,

 

,

چیتی خاطرنشان کرد: از آنجا که سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است و همچنین با توجه به تأکیدهای مکرر ایشان برای استفاده از محصولات داخلی، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود استفاده از کالاهای داخلی و تولیدات بومی در میان مردم رواج پیدا کرده و منجر به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای روستاییان شود.

,

 

,

بخشدار مرکزی کاشمر گفت: یکی از اولویت‌های ما در روستاهای بخش مرکزی کاشمر، توانمندسازی بانوان روستایی با تکیه بر ظرفیت‌های بومی است که این موضوع ضمن ایجاد رونق اقتصادی و کمک به حل مشکلات معیشتی روستاییان به ماندگاری آن‌ها در روستاها کمک شایانی خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه