اخبار داغ

ساز ناکوک زندگی برای زنان مطلقه/ بالاترین سن طلاق در سنندج؛ زنان 30 سال - مردان 37 سال

ساز ناکوک زندگی برای زنان مطلقه/ بالاترین سن طلاق در سنندج؛ زنان 30 سال - مردان 37 سال
وقتی بخواهی مرگ تدریجی یک زندگی را از نزدیک احساس کنی و صدای ناله های آن را بشنوی بهترین مکان دادگاه خانواده است، جایی که همانقدر که عبرت آموز است ناخوشایند هم هست .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، آمارهای ثبت احوال کُردستان حاکی از آن است که بیش از 3 هزار واقعه طلاق در ده ماهه نخست سال جاری ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


طلاق در زمره غم انگیزترین پدیده های اجتماعی است،  از دیرباز و بر اساس یک باور قدیمی،زنان به ویژه زنان متأهل در شرایطی به رفت و آمد با زنان دیگر رغبت نشان می‌دادند که این آمد و شد با حضور شوهرانشان اتفاق بیفتد و به زنان مطلقه به عنوان عاملی نگاه می‌کردند که ممکن است آرامش خانوادگی آنان را به خطر بیندازد.

,
,

 

,

 

,

در این دوره طلاق ها آنقدر به آسانی صورت می گیرند که حتی اعضای خانواده و اطرافیان زوج های جوان هم از این جدایی های ناگهانی شوکه می شوند چرا که اولین گزینه ای که زوجین در مواجهه با مشکلات زندگی انتخاب می کنند طلاق است.

,

 

,

 

,

سید محمدصادق سجادی معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کردستان با اعلام اینکه در این ۱۰ ماهه امسال ۳ هزار و ۵۳۰ واقعه طلاق در استان ثبت شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

,

 

,


سجادی نرخ حاصل از ثبت طلاق در استان را ۲.۶ در هزار خواند و بیان کرد: شهرستان های مریوان و قروه به ترتیب با ۳.۵ و ۳.۳ در هزار بیشترین و سروآباد و بانه هم کمترین نرخ طلاق  را داشتند.

,
,

 

,

 

,

وی ادامه داد: بالاترین میانگین سن طلاق مردان  ۳۷ سال و زنان هم ۳۰ سال مربوط به شهرستان سنندج و پایین ترین میانگین سن طلاق هم مربوط به شهرستان سروآباد بوده است.

,

 

,


معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کردستان اظهارداشت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۴ واقعه طلاق در بین مردان ۷۵ ساله در استان به ثبت رسیده است.

,
,

 

,


نگاه ابزاری جامعه به زنان مطلقه

,
,

متاسفانه اولین معضلی که زنان مطلقه در همان ماه های ابتدایی جدایی با آن دست و پنجه نرم می کنند، نگاه نامناسب مردان جامعه به آنهاست ،به دلیل اینکه هنوز ماجرای طلاق و ادامه زندگی زنان مطلقه در جامعه ما چندان جا نیفتاده است نوعی نگاه منفی و ابزاری نسبت به زنان مطلقه در جامعه ما وجود دارد که به نوعی این قشر از زنان را در جامعه با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

,

 

,

درازدواج های سنتی طلاق عاطفی پررنگ تراست

,


 سیمین احمدی پور کارشناس ارشد مسائل خانواده به طلاق عاطفی به عنوان یکی از معضلات بین همسران اشاره کرد و افزود:درصد بالایی از همسران حتی افرادی که سالمند هستند با ابراز ناخرسندی از زندگی مشترکشان ،به طلاق عاطفی به جای طلاق قانونی روی می آورندکه یکی از علل آن قبح طلاق در جامعه ایرانی است.

,
,

 

,

وی با اشاره به این مطلب که در ازدواج هایی که در سالهای گذشته صورت گرفته است و ازدواج های سنتی طلاق عاطفی پررنگ تر است گفت:متاسفانه ابراز احساسات در جامعه ما یک تابو است و عدم مهارت در اراز احساسات و تبادل عشق و علاقه بین همسران موجب شده است بسیاری از آنها به اجبار اطرافیان و یا فداکاری به خاطر فرزندان حاضر به ادامه زندگی با یکدیگر باشند.

,

 

,

 

,

وی بیان داشت: طلاق شکستی است که در مسیر طبیعی زندگی زن و مرد، اختلال ایجاد می کند؛ هر شکستی تبعات روانی خاص خود را دارد و این مساله در زنان و مردان تفاوتی نمی کند.

,

 

,

 

,

احمدی پور می افزاید: با این وجود با توجه به ضوابط اجتماعی حاکم بر جامعه ، طلاق برای زنان ، آسیب های بیشتری به همراه دارد.

,

 

,

به گفته وی، افراد پس از طلاق دچار انزوا می شوند چراکه افراد فامیل و حتی دوستان به دلایل فرهنگی و باورهای اشتباه از آنان دوری می کنند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه