اخبار داغ

گشتی در ارزانترین شهر ایران / اوضاع پاساژها در بانه؛ پرزرق و برق، اما کم رونق

گشتی در ارزانترین شهر ایران / اوضاع پاساژها در بانه؛ پرزرق و برق، اما کم رونق
کمتر کسی است که نام شهرستان بانه بعنوان مرکز خرید و شهر پاساژها را تابحال نشینده باشد و یا برای یکبار هم که شده سری به آنجا نزده باشد، شهری که با ماشین خالی سفر می کنی و با ماشینی پر از وسایل خانگی عازم شهر خودتان می شوید...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، کمتر کسی است که نام شهرستان بانه بعنوان مرکز خرید و شهر پاساژها را تابحال نشینده باشد و یا برای یکبار هم که شده سری به آنجا نزده باشد، شهری که با ماشین خالی سفر می کنی و با ماشینی پر از وسایل خانگی عازم شهر خودتان می شوید و به امید اینکه مبالغی هنگفت که باید برای تهیه لوازم خانگی هزینه می کردید اکنون بیشتر از نصف آن به جیبتان بر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,

 

,


مرکز خرید بانه به عنوان یکی از بزرگ ترین گلوگاه های محصولات مختلف، شاید بزرگ ترین مرکز توزیع لوازم دیجیتال مانند ال سی دی، ال ای دی، موبایل و ... در غرب کشور باشد. سال های نه چندان دور ال سی دی های بسیاری از کوله ها بر دکور خانه های مردم کشور نشست. کافی بود برای سیاحت به کردستان سر بزنید تا ال سی دی سوغات بانه را هم بی چک و چانه به خانه بیاورید. به گفته بسیاری از فعالان بازار در شهر بانه بیش از 90 د رصد محصولاتی که خرید و فروش می شود از کشورهای چین، امارات و مالزی وارد می شود.

,
,

 

,

, ,

مغازه داران بانه ای عموما از ساعت 9-8:30 مغازه های خود را باز می کنند و چون بیشتر بازار بانه به صورت پاساژ و مجتمع است در غروب تا ساعت 8:30 و حداکثر تا ساعت 21 باز هستند. (در فصل پاییز و زمستان بسیار زودتر تعطیل می شوند). بنابراین مسافران محترمی که قصد مسافرت یک روزه را دارند باید به این نکته توجه کنند و طوری برنامه ریزی کنند که بتوانند به موقع و با آرامش خرید خود را انجام دهند. متاسفانه مجتع ها و پاساژهای بانه براساس نوع کالا یا خدمات طبقه بندی نشده اند و به دلیل کثرت کالاهای موجود وارداتی عملا طبقه بندی براساس نوع کالا غیرممکن است اما بعضی از پاساژها و مجتمع ها بیشتر در یک زمینه کار می کنند و در صورتی که فرد کالای خاصی را مدنظر داشته باشد می تواند در کمترین زمان ممکن آن را پیدا کند.

,

 

,


اما شاید سوال این باشد که چرا بانه به مقصد خرید لوازم خانگی تبدیل شده است؟ پاسخ به این سوال را باید در قیمت و تنوع اجناس عرضه شده در این شهر جست و جو کرد. در بانه شما می توانید محصولات تمام برندهایی را که لوازم خانگی تولید می کنند، یکجا بیابید. برندهایی از کشور کره، ژاپن، انگلیس، ایتالیا، آلمان و ترکیه که آوازه ای جهانی نیز دارند همه در کنار هم عرضه شده و نکته عجیب تر آن است که این محصولات با قیمت هایی بسیار نازل تر از شهرهای دیگر به خریداران عرضه می شود.

,
,

, ,

 

,

قیمت هایی که حتی از قیمت جهانی یک محصول نیز بسیار پایین تر است. به طور نمونه جدیدترین یخچال یک برند کره ای که در نمایندگی رسمی این برند در تهران به قیمت 14 میلیون تومان عرضه شده در بانه به قیمت 8 میلیون تومان به فروش می رسد.

,

 

,


یکی از شهروندان در این باره اظهار داشت: همواره برای خرید خود سعی می‌کنیم به بازار شهر بانه برویم تا بتوانیم اجناس را با قیمت مناسب‌تری بخریم ولی قیمت‌ها در این بازار نیز افزایش یافته است و کنترل مناسبی بر روی قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد.
 
 
 
وی اضافه کرد: متاسفانه قیمت‌ها بر اساس سلیقه فروشنده‌ها تعیین می‌شود و شاهدیم که یک جنس با یک مارک در چند مغازه با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

,
,
,
, ,
,
,

 

,


تعداد دیگری از شهروندان سنندجی نیز که قصد خرید از بازار این شهر را داشتند، از بابت قیمت‌های این بازار ابراز نارضایتی کردند و خواستار تلاش بیشتر مسئولان ذی‌ربط برای کنترل قیمت‌ها شدند.

,
,

 

,


 
اما اکنون این بازار هم رنگ و بوی گرانی به خود گرفته است و قیمت‌های برخی از اجناس به شدت بالا رفته است و وقتی از مغازه داران دلیل را جویا می شویم نرخ بالای دلار را بیان می کنند و می گویند ؛ که چون اجناس را مستقیما خودمان با یورو و دلار خریداری می کنیم مسلما بر روی اجناس ما هم با گرانی دلار بالا خواهد رفت.

, ,
,
,

 

,

 

,

یکی از مغازه‌داران بانه که فروشگاه عطر و لوازم آرایشی دارد می‌گوید: «خودمان می‌رفتیم چین یا دوبی، جنس را می‌خریدیم و تا همین بازارچه‌های مرزی کردستان عراق راحت حمل می‌کردیم. شب چند ماشین باری برمی‌داشتیم می‌رفتیم آن طرف، همه را بار می‌زدیم و برمی‌گشتیم، ‌هیچ کس هم کاری به کارمان نداشت، همه چیز به همین سادگی بود. گاهی تا 3 هزار ماشین از همین جاده‌های آسفالته که تا لب مرز می‌رود جنس می‌آمد داخل، اما حالا چند سالی است که سختگیری می‌کنند و شاید این یکی دیگر از دلایل گرانی در شهر بانه باشد .

,

 

,

, ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه