اخبار داغ

رهبر حزب الله عراق:

امید کشورهای منطقه به ایران است/جایگاه رفیع ولایت فقیه در شکل‌گیری بیداری اسلامی

امید کشورهای منطقه به ایران است/جایگاه رفیع ولایت فقیه در شکل‌گیری بیداری اسلامی
رهبر حزب الله عراق امید مردم کشورهای دیگر به خصوص یمن را معطوف به ایران اسلامی برشمرد و گفت: بعضی از مردم قدر این نعمت را نمی‌دانند،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری شب گذشته در یادواره شهدای مهرآباد شهرستان نکا به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، وضعیت منطقه را سخت توصیف و با اشاره به قرار داشتن در شرایط جنگ، اظهار کرد: البته در حال حاضر وضعیت خیلی بهتر از گذشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: یک روز جبهه مقاومت فقط جمهوری اسلامی ایران بود اما بعد از مدت‌ها با نفس گرم امام راحل و شهدای امام، امروز این مقاومت به خارج از ایران نیز منتقل شده به‌گونه‌ای که در ابتدا حزب‌الله لبنان تشکیل و بعد از مدت‌ها در بحرین، یمن، پاکستان، افغانستان، نیجریه، عراق و کشمیر فکر و راه امام منتقل شده است.

رهبر حزب‌الله عراق با بیان اینکه امید ما چه در عراق، افغانستان، نیجریه و چه در سایر کشورها به ایران است، خاطرنشان کرد: با وجود تمام گرانی‌ها، مشکلات و سختی‌ها در ایران اما وقتی ما از خارج نظاره می‌کنیم به یک ایران با ولایت فقیه نگاه‌ می‌کنیم نه به ایران چپ و راست.

این مسئول اضافه کرد: زمانی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از 83 کشور، داعشی‌ها را برای حضور در سوریه دعوت کردند و وقتی خطر نزدیک حرم حضرت زینب(س) رسید، همه از دوست و دشمن گفتند که آن‌ها سوریه را در مدت سه تا چهار ماه صاحب شده و نظام اسد تمام می‌شود.

وی تأکید کرد: فقط یک آقا در کل دنیا فرمود اجازه نمی‌دهیم و سوریه تصاحب نمی‌شود که ایشان به حرف خود عمل کرد و این شخص کسی جز رهبر معظم انقلاب نبود.

الحیدری با اشاره با بیان اینکه پس از ورود داعش به عراق در استان موصل و طرح‌ریزی برای حمله به سامرا، تصریح کرد: با این اتفاق همه ترسیدیم اما در این شرایط فرزندان شما ملت ایران از طریق سپاه و بسیج به صورت شهادت‌طلبانه دست به کار شدند.

وی افزود: سپس فتوای مرجعیت صادر شد و جوانان انقلابی به فتوای مرجعیت لبیک گفتند تا با سلاح و تجربه ولایت یک مثلث سه‌ضلعی که همان فتوای مرجعیت، لبیک جوانان عراقی و حضور مدافعان حرم از جمهوری اسلامی ایران بود تشکیل شد و امروز با کمال شجاعت می‌گوییم اگر شما و فرزندان شما نمی‌رفتید داعش به مازندران، اصفهان و کرمانشاه می‌آمد.

رهبر حزب‌الله عراق با بیان اینکه در عراق دیدیم با وجود داعش نه ناموس، نه اقتصاد و نه امنیت نمی‌ماند، ادامه داد: ما در عراق دیدیم داعش یعنی چه، ما در کشور شما امنیت را لمس می‌کنیم که این وقت شب خانم‌ها و فرزندان شما آمده‌اند در این مکان پس به خارج نگاه کنید چه خبر است.

این مسئول امید مردم کشورهای دیگر به خصوص یمن را معطوف به ایران اسلامی برشمرد و اضافه کرد: بعضی از مردم قدر این نعمت را نمی‌دانند، الان یمن چند سال درگیر بمباران و موشک است، از سوی دیگر در جنگ هشت ساله فقط لب مرز بیشتر درگیر نبرد بود اما امروز در کل یمن درگیر جنگ شده، نه امنیت وجود دارد و نه غذا همچنین بیماری‌هایی مانند وبا نیز منتشر شده است.

وی شهدا را یکی از آثار جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را فراتر از اطاعت و عدم اطاعت دانست و گفت: اطاعت از ولایت که یک امر بدیهی است اما به تعبیر سیدحسن نصرالله اگر ولی فقیه خوشحال شد ما باید خوشحال شویم و اگر ناراحت شد ما ناراحت می‌شویم چراکه در واقع این نه فقط فِقه و اطاعت محض بلکه یک ارتباط عشقی است.

الحیدری دفاع از جمهوری اسلامی و لایت فقیه را مهم‌تر از وجوب نماز توصیف و تأکید کرد: بعد از ورود داعش و آمریکا به منطقه مدیریت رهبر معظم انقلاب را دیدیم به همین خاطر دفاع از جمهوری اسلامی را دفاع از قرآن دانسته و اعتقاد داریم مهم‌ترین واجب بر همه مسلمانان دفاع از جمهوری اسلامی است بنابراین به جرأت می‌گوییم مهم‌تر از وجوب نماز، دفاع از جمهوری اسلامی، مقام رهبری و ولایت فقیه است.

وی زمان کنونی را زمان محاصره خواند و افزود: در یمن محاصره، در ایران مشکلات اقتصادی و در عراق و سایر کشورهایی مانند لبنان و فلسطین هم کار دشمن کم نیست اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در جنگ دیدیم شرایط ما شرایط کشتن امام حسین(ع) نیست شرایط ما شرایط پیروزی امام حسین (ع) است.

رهبر حزب‌الله عراق ادامه داد: ما در جنگ عاشورایی هستیم اما تفاوت در نتیجه است، چراکه آن زمان شهادت امام حسین(ع)، علی اکبر(ع) و حضرت عباس(ع) بود اما در این زمان دیگر زمان شهادت حسین(ع) و اسارت حضرت زینب(س) نیست چراکه به تعبیر سیدحسن نصرالله، زمان شکست‌ها تمام شد بلکه دوران ما زمان خیبر و بدر، زمان پیروزی و پیشرفت است.

این مسئول شرایط کنونی یاران را از نظر کمیت و کیفیت متفاوت از زمان 250 ساله زندگی ائمه برشمرد و اضافه کرد: در راه حق به تعبیر حضرت علی(ع) یاران حق کم هستند کمااینکه در کل ۲۵۰ ساله اهل بیت فقط ۱۰۰ یار داشتند و برهمین اساس امام علی(ع) از کمبود یار بر روی منبر اشک ریختند و گفتند عمار کجاست، اما علی زمان ما دیگر نمی‌گوید أینَ عَمّار چون یاران هستند.

وی افزود: امروز در فلسطین، پاکستان، افغانستان، بحرین، یمن، نیجیریه و دیگر کشورها عاشق رهبر معظم انقلاب حضور دارند، جنگ نرم در این دوره زیاد است اما زمان ما زمان قدرت اسلام و خط امام است، باید بنگریم که در ابتدا انقلاب کجا بوده و امروز پس از 40 سال به کجا رسیدیم.

الحیدری با اشاره به اینکه یک روز امام حسین(ع) تنها ماند و بسیاری از اصحاب و اهل بیت ایشان به شهادت رسیدند، گفت: اگر در آن زمان یزید بود، امروز آمریکا یا آل سعود و اسرائیل فرقی برای ما ندارد، اما در زمان ما همه جبهه مقاومت تا زنان مقاومت به فریاد حسین(ع) زمان خود، لبیک می‌گوییم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه