اخبار داغ

آیت الله مکارم شیرازی:

تمام ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) در کنار ذکر مصائب تبیین و گفته شود

تمام ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) در کنار ذکر مصائب تبیین و گفته شود
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شجاعت، فصاحت و بلاغت از نکات مهم خطبه فدکیه است، گفت: باید در کنار ذکر مصیبت ها و مظلومیت ها حضرت زهرا(س) تمام ابعاد زندگی ایشان هم تبیین و گفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به برگزاری عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت:نباید تنها از مصیبت ها و مظلومیت حضرت زهرا(س) سخن گفت بلکه باید از مزایایی مهم زندگی آن حضرت هم گفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد:در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) سه نکته هر فردی را به خود جذب می کند؛ نکته ابتدایی شجاعت حضرت زهرا(س) می باشد.

,

این مرجع تقلید افزود: آن بانوی 18 ساله که مصیبت ها و آزار بسیاری را تحمل کرده است اما به اندازه ای بر سخنان مسلط است  که دیگران در مقابل او کودکی هستند.

,

وی بیان داشت: این خطبه جامعیتی دارد و اصول و فروع اسلام در این خطبه درج است و حضرت زهرا(س) با وجود مصیبت از دست دادن پدر در این خطبه تمام اصول و فروع اسلام را جمع کردند.

,

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه عظمت مقام زهرا(س) باید روشن شود عنوان کرد: فصاحت و بلاغت از دیگر موارد موجود در خطبه حضرت زهرا(س) است که باید در کنار مصائب و مظلومیت‌ها بیان شود که متأسفانه برخی به این امر توجه ندارند.

,

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به حالات، درس‌ها و پیام‌های دیگر در زندگی حضرت زهرا(س) گفت: ساده‌زیستی در محراب عبادت از دیگر دروس زندگی حضرت زهرا(س) است، همانگونه که نور کواکب برای اهل زمین مفید است حضرت زهرا(س) نیز مانند ستاره‌ای نورافشانی می‌کند. 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه