اخبار داغ

گزارش شستون از عمده ترین مشکل قشر از کار افتاده؛

چشم انتظاری کشاورزان از کار افتاده برای تشکیل کمیسیون پزشکی/روستاییان و کشاورزان بالای 18 سال می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند

چشم انتظاری کشاورزان از کار افتاده برای تشکیل کمیسیون پزشکی/روستاییان و کشاورزان بالای 18 سال می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند
تعداد زیادی از بیمه‌شدگان با توجه به اینکه پرونده پزشکی مبنی بر از کار افتادگی داشتند به دلیل عدم تشکیل کمیسیون پزشکی موفق به دریافت مستمری ازکار افتادگی از صندوق بیمه اجتماعی نشده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون؛ در سال‌های گذشته یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشتند، دریافت مستمری ازکارافتادگی بوده است و تعداد زیادی از بیمه‌شدگان با توجه به اینکه پرونده پزشکی مبنی بر از کار افتادگی داشتند به دلیل عدم تشکیل کمیسیون پزشکی موفق به دریافت مستمری ازکارافتادگی از صندوق بیمه اجتماعی نشده اند.

در پیگیری های پایگاه خبری شستون در این زمینه رحمان سجادی مسئول دفتر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان سراوان با بیان اینکه روستاییان و عشایر با رسیدن به سن ۱۸سالگی از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند، گفت: متقاضیان با مراجعه به صندوق بیمه اجتماعی می‌توانند بر اساس درآمد خود حق بیمه‌ را پرداخت کرده تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیمه فوت، ازکارافتادگی و بازنشستگی از طریق کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر انجام می‌شود، افزود: کسانی که می‌خواهند تحت پوشش بیمه روستایی قرار گیرند می‌توانند در ۱ تا ۸ سطح درآمدی بین ۱۸۰تا ۴۸۰هزار تومان در‌ماه پرداخت کنند که 5 درصد این مبلغ را خود روستاییان و دو برابر آن را دولت پرداخت می‌کند.

سجادی مستمری ازکارافتادگی را یکی از عمده‌ترین مشکلاتی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد و اذعان داشت: تعداد زیادی از بیمه‌شدگان با توجه به اینکه پرونده پزشکی مبنی بر از کار افتادگی داشتند، به دلیل عدم تشکیل کمیسیون پزشکی موفق به دریافت مستمری ازکارافتادگی از صندوق بیمه اجتماعی نشده اند.

وی ادامه داد: این دسته از بیمه‌شدگان در انتظار تشکیل کمیسیون پزشکی بودند تا با رأی این کمیسیون بتوانند از خدمات مستمری صندوق بیمه اجتماعی استفاده کنند اما برخلاف آنچه انتظار داشتند کمیسیون پزشکی در سال‌های متوالی تشکیل جلسه نداده و مشکلاتی را برای قشر از کار افتاده به وجود آورده است.

مسئول دفتر بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر شهرستان سراوان تصریح کرد: چنانچه ‌کسی از کار افتاده باشد می‌تواند با مراجعه به صندوق های بیمه اجتماعی مربوطه از بیمه از کارافتادگی استفاده کند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
,
, شستون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه