اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

لزوم توجه و همکاری دولت به کشورهای منطقه به جای غرب/ارتباط با کشورهای همسایه آثار باقی مانده تحریمها را از بین می برد

لزوم توجه و همکاری دولت به کشورهای منطقه به جای غرب/ارتباط با کشورهای همسایه آثار باقی مانده تحریمها را از بین می برد
کارشناس مسائل سیاسی گفت : بهتر بود به جای این که ما با کشورهای غربی و اروپایی که صداقت آن ها برای ما به طور کامل روشن نشده و بعضا خیانت ها و ظلم هایی را در حق شهروندان ایران اسلامی در مناسبت های مختلف روا داشتند بر کشورهای دیگری همچون هند تکیه و مراوده می کردیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کرمان۱۴۰۰ با بیان این که ارتباط سازنده و سالم با کشورها از جمله کشورهای همراه و کشورهایی که حق حاکمیت یکدیگر را کامل به رسمیت می شناسند از موضوعات مهمی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مد نظر جمهوری اسلامی ایران بوده است ، افزود : تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بر ارتباط سازنده و سالم با کشورهای همسایه و بعضا کشورهایی که مسلمانان در آن ها سکونت دارند ، است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,

وی گفت : هند از جمله کشورهایی است که از دیرین در پزشکی و تب سنتی با ایران همکاری خوبی داشته است و می تواند از جمله کشورهایی باشد که در ابعاد اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و فنی و مهندسی مورد توجه و مبادله قرار بگیرد و روابط اقتصادی گسترش پیدا کند.

,


این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : به نظر می آید که سفر اخیر ریاست جمهوری نیز در همین راستا باشد و شاید بخش عمده این سفر جنبه تشریفاتی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد و ظاهرا در این سفر ۱۵ موافقت نامه مبادله شده است ولی در هر حال حرکت خوبی بود و چه بهتر که این گونه حرکات ها ادامه پیدا کند .

,
,


صابری با اشاره به این که زودتر از این ها می بایست چنین اقداماتی صورت بگیرد ، عنوان کرد : بهتر بود به جای این که ما با کشورهای غربی و اروپایی که صداقت آن ها برای ما به طور کامل روشن نشده و بعضا خیانت ها و ظلم هایی را در حق شهروندان ایران اسلامی در مناسبت های مختلف روا داشتند بر کشورهای دیگری همچون هند تکیه و مراوده می کردیم .

,
,


وی در پایان اظهار داشت : ما با ارتباط با کشورهایی دیگر می توانیم از منافع اقتصادی آن ها برخوردار شویم و با کمک آن ها مختصر آثار باقی مانده از تحریم ها را از بین ببریم و تحریم ها را دور بزنیم و نیات اقتصادی خود را جامعه عمل بپوشانیم.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه