اخبار داغ

مدیر حوزه شهرسازی شهرداری نسیم شهر:

نقشه‌های GIS جای دیگر نقشه‌ها را در شهرداری نسیم شهر گرفت

نقشه‌های GIS جای دیگر نقشه‌ها را در شهرداری نسیم شهر گرفت
مدیر حوزه شهرسازی شهرداری نسیم شهر گفت: به منظور افزایش بهره‌وری و کیفیت انجام امور در مجموعه مدیریت شهری، از این پس از نقشه‌های GIS استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهری مدیر حوزه شهرسازی شهرداری نسیم‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار بهارستانه با اشاره به اینکه نقشه‌های GIS در حوزه شهرسازی شهرداری نسیم شهر تا به حال مورد استفاده قرار نگرفته است، بیان داشت: با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه کلیه نقشه‌های موجود، اعم از Image، Dwg ،Cad و .... به نقشه‌های GIS با فرمت Shp تبدیل و یکپارچه سازی صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارستانه , بهارستانه,

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از انجام این حرکت، استفاده از اطلاعات و نرم افزارها و همچنین نقشه‌های هوشمند و بروز با دقت بالا بوده است، تبیین کرد: این اقدام جهش بزرگی در حوزه فنی و شهرسازی در شهرداری نسیم شهر به حساب می آید.

,

مهری همچنین در تشریح ماهیت و وظیفه این نوع نقشه‌ها، گفت: نقشه GIS یک سیستم الکترونیک به‌منظور کسب اطلاعات جغرافیایی می باشد که نام کامل آن "Geographic information system" می باشد.

,

وی در رابطه با کارایی این نقشه در حوزه مدیریت شهری، اذعان داشت: با استفاد از نقشه‌های GIS علاوه‌بر دسترسی صحیح و سریع به داده‌های مورد نیاز در یک حجم وسیع، می توان اطلاعات مکانی و موضوعی را در قالب نقشه ارائه کرد، جدول و نمودار، ویرایش و به هنگام نمودن داده‌ها و همچنین امکان استفاده از داده‌های موجود در راستای اجرای اهداف مختلف،  براساس نیازهای گوناگون ازجمله نقاط قوت این نوع نقشه‌ها در حوزه مدیریت شهری می باشد.

,

مدیر حوزه شهرسازی شهرداری نسیم شهر درپایان باتوجه به سهولت و بهبود انجام اکثر امور شهرداری با استفاده از نقشه‌های GIS، افزود: استفاده از این نوع نقشه زمینه‌ را برای شناساندن و معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد و همچنین تشخیص خلأ‌های مطالعاتی مناطق مختلف جغرافیایی به وجود می آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه